Hm, hva er nå dette?

[trultemor]

Elsker forumet
Barnehagetanta sa i dag at hun hadde sett litt rødt/orange i bleiatil knertis. Jeg så det selv også da jeg skulle skifte på han før han skulle legge seg i kveld. Litt svakt rødt orange i bleia der han hadde tisset. Hva er nå dette? Blod i urinen??!?!?!?!? Flere som har opplevd dette?

Aldri vært borti det selv, men jeg hadde ringt legen og spurt, for vanlig er det vel ikke? greit å sjekke for å være sikker[;)]

Jeg mener å ha hørt at det kan være sånn på gutter. Har ikke sett det selv, men det ringer en liten bjelle  

Jeg ringte legen min men han var borte i dag pga dødsfall i familien, så da ringte jeg backuplegen hans, og der fikk jeg beskjed om å bare se det an, som jo er standard-svaret fra den kanten som var noe av årsaken til at jeg bytta meg bort fra han som fastlege. Men jeg har bedt dem i barnehagen ringe meg hvis dem oppdager det igjen, så da henter jeg han og setter på urinprøvepose og drar til legevakta med urinprøve senere i dag. Uff, bekymrer meg jo litt dette her.

ORIGINAL: Solvit

Mener Ola hadde det en gang når han var liten og da sa de at urinen kunne krystalisere seg hvis den var lenge i bleia og kunne se slik ut. Men dette var jo når vi var på sykehuset ennå da... så kanskje annerledes nå.

Nå husker jeg ikke hvilken bleietype det var han brukte da, men jeg trooooooooooor det var Pampersen som vi aldri har brukt før (og kanskje derfor vi aldri har sett det før), så det kan jo kanskje ha noe med bleietypen å gjøre også? Vi driver jo å prøver ut ulike merker nå så det kan jo være noe der? Han hadde på seg Libero i natt og kunne ikke se noe til det rød/orange i dag tidlig, men som sagt, så hadde han bæsja også.

ORIGINAL: tonemoren

Barnehagetanta sa i dag at hun hadde sett litt rødt/orange i bleiatil knertis. Jeg så det selv også da jeg skulle skifte på han før han skulle legge seg i kveld. Litt svakt rødt orange i bleia der han hadde tisset. Hva er nå dette? Blod i urinen??!?!?!?!? Flere som har opplevd dette?

Alexander hadde det på Tirsdag, leverte urinprøve til legevakta, men urinprøven var negativ.
Ingenting galt. Dette var i forbindelse med feber/oppkast.

ORIGINAL: ~Snuppelure~

Mener Ola hadde det en gang når han var liten og da sa de at urinen kunne krystalisere seg hvis den var lenge i bleia og kunne se slik ut. Men dette var jo når vi var på sykehuset ennå da... så kanskje annerledes nå.

Nå husker jeg ikke hvilken bleietype det var han brukte da, men jeg trooooooooooor det var Pampersen som vi aldri har brukt før (og kanskje derfor vi aldri har sett det før), så det kan jo kanskje ha noe med bleietypen å gjøre også? Vi driver jo å prøver ut ulike merker nå så det kan jo være noe der? Han hadde på seg Libero i natt og kunne ikke se noe til det rød/orange i dag tidlig, men som sagt, så hadde han bæsja også.

Tonje sin urin har og sett orange/rødlig ut.. Men det var kun da vi brukte en annen type bleie[;)]

I dag ringte de fra barnehagen etter å ha fått nok en bleie med litt rødt i (jeg ba dem om å gjøre det), og det var Libero-bleie, det vi alltid har brukt. Og har aldri sett det der før. Hvis dem ikke nå har forandret på selvet stoffet i bleiene da. Men uansett, jeg synes dette er litt ekkelt, så jeg kjøpte tissepose, dro og hentet han og satt den på. Nå sover han med posen på og jeg håper han tisser litt i den etterhvert. Så drar vi på legevakta etterpå. Greit å få sjekket opp i det.

ORIGINAL: Alexanders`mamma

Alexander hadde det på Tirsdag, leverte urinprøve til legevakta, men urinprøven var negativ.
Ingenting galt. Dette var i forbindelse med feber/oppkast.

Han har hatt diare/løs mage over en uke, kastet opp 1 gang for 1 uke siden. Så jeg vet ikke om det har noen sammenheng.

Hm kan være noe i det ja, for veit at de på sykehuset bare brukte Pampers, men jeg bruker kun Libero. Har du forresten sjekket det med om den rett og slett er for stor?

Kjøpte jo en størrelse mindre enn den vi pleier å bruke, og har hatt på seg den i natt. Det er de grønne. Det gikk fint i natt! Hadde bæsja mengder, men hadde ikke lekket igjennom. Etter jeg løfta han opp skulle storesøster på død og liv opp av senga også så jeg satt knertis på rompa på gulvet så lenge, og det var vel da det tøyt litt ut, så det ble bare litt på innsiden av pysjen akkurat da. De grønne passer også til storesøster fant vi ut i dag tidlig. Så da får vi begynne å bruke den. Teit av Libero å drive å forandre på bleiene da!! [&:][;)]

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Rebecca85

Aldri vært borti det selv, men jeg hadde ringt legen og spurt, for vanlig er det vel ikke? greit å sjekke for å være sikker[;)]
signerer denne

Han hasr ikke fått urinveisinfeksjon da? Det vil i allefall slå ut på en urinprøve, så dette finner de nok ut av snupp[;)] klem!

Back
Topp