hm, disse pengene

ingz

Glad i forumet
Jeg er jo færdig med permisjonen min å er arbeidsledig. Sender nå meldekort å nå er de endelig færdig med å beregne... Da står det Bruttobeløp på 2300kr... Får jeg ikke mere? [&:] Det blir 4600kr i måneden dette, å det er ikke mye. Er akkurat nok til låne mitt jo... [:(]
Hadde jo nesten 20 000 under permisjonen.

ORIGINAL: Tyttebæra

Du kan jo søke på dagpenger, om du har opptjent rett til det, og kontantstøtte hvis M ikke er i bhg.
Hvis ikke, så tror jeg ikke du har rett på noe mer.

ja, dette er jo dagpenger... ?

ORIGINAL: Tone88

Du kan jo søke på dagpenger, om du har opptjent rett til det, og kontantstøtte hvis M ikke er i bhg.
Hvis ikke, så tror jeg ikke du har rett på noe mer.

ja, dette er jo dagpenger... ?

4600 i dagppenger høres nå meget lite ut, allefall hvis du hadde rundt 20.000 i permisjonen. Dagpengene skal regnes ut slik at du får tilnærnet samme beløp som du hadde under permisjonen.

Ja, var det jeg også trodde. Så hadde sett for meg rundt 11000kr eller noe..
nei, får ta meg en tur på mandag tror jeg :)

ORIGINAL: *aa*

Inntekten skal vel være 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt.

Det beløpet du har fått nå, er kanskje bare for noen få dager? At det ikke gjelder for hele 14 dagers perioden?
Sjekk min side og der du sendte inn kortet, for å se hvor mange dager du har sendt inn for.

Har du ikke fått vedtaket da? Der står det jo dagsgrunnlag og ukesgrunnlaget.
Pluss at de trekker sikkert 36% skatt.

Det er uke 1og 2, 13 dager klarte jeg å regne ut...
Hvor får jeg det vedtaket da? i posten eller? :) Nei, kansje mailen min, skal sjekke ;)

Edit: Hadde ikke fått noe mail!

Hmm.. Hørtes lite ut ja. Vedtaket kommer i posten, der står det hvor mye du får om dagen. *venter i spenning på mitt vedtak*

ORIGINAL: eiramena

Hmm.. Hørtes lite ut ja. Vedtaket kommer i posten, der står det hvor mye du får om dagen. *venter i spenning på mitt vedtak*

regna ut att jeg har 170kr dagen ca... Det er stooor forskjell fra 1300kr dagen til 170kr [8D] Å vi som sleit med pengene da liksom! Jaja, hvor dette ender er ett godt spørsmål [;)]

Inntekten skal vel være 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt.

Det beløpet du har fått nå, er kanskje bare for noen få dager? At det ikke gjelder for hele 14 dagers perioden?
Sjekk min side og der du sendte inn kortet, for å se hvor mange dager du har sendt inn for.

Har du ikke fått vedtaket da? Der står det jo dagsgrunnlag og ukesgrunnlaget.
Pluss at de trekker sikkert 36% skatt.

Det er uke 1og 2, 13 dager klarte jeg å regne ut...
Hvor får jeg det vedtaket da? i posten eller? :) Nei, kansje mailen min, skal sjekke ;)

Edit: Hadde ikke fått noe mail!

Vedtaket sendes i posten.
Men har du krav på penger hver dag i den perioden? Tenker sånn i forhold til når de begynner å løpe?

ja har jeg ikke det da? hm, hva mente du ? [8D]

Selv om du sender inn melde kort for to uker får du ikke dagpenger før den dagen permisjonen din er ferdig. Så hvilken dato var du ferdig? Jeg leverte inn meldekort for uke 50-51, men der skal jeg ha betalt for bare en dag liksom..

170kr dagen hørtes veeeeldig lite ut.. Tror og håper for deres skyld at du har regne feil eller misforstått noe [8D][:)]

ORIGINAL: eiramena

Selv om du sender inn melde kort for to uker får du ikke dagpenger før den dagen permisjonen din er ferdig. Så hvilken dato var du ferdig? Jeg leverte inn meldekort for uke 50-51, men der skal jeg ha betalt for bare en dag liksom..

170kr dagen hørtes veeeeldig lite ut.. Tror og håper for deres skyld at du har regne feil eller misforstått noe [8D][:)]

Var ferdig den 7.januar med permisjonen :) Nei, jeg får vente att det kommer "lønnslipp" i posten for å se der tror jeg ;)
Ja, håper jeg har regnet feil også :p
Men jeg tok nå 2300kr å delte det på 13 dager, slik det sto på nav sine sider. å da ble det bare litt over 170kr dagen!
Svarte, jeg må ha meg jobb NÅ. Går å venter på svar fra de også. Skulle få svar innen 1 -2 uker når jeg ringte å snakka med de, å på mandag er det gått 2 uker! Spennende, selv om jeg har en veldig dårlig følelse...

Var ferdig den 7.januar med permisjonen :)

Når sendte du inn meldekortet?

Hvis du var ferdig med permisjonen 7 januar, så skal du ha betalt for 10.jan, 11. jan, 12.jan, 13.jan, 14.jan og evt resterende dager.
Får ikke penger lørdag og søndag.

Nei, for på NAV den 6.januar, å fikk sende meldekort den Lørdagen der.

Var ferdig den 7.januar med permisjonen :)

Når sendte du inn meldekortet?

Hvis du var ferdig med permisjonen 7 januar, så skal du ha betalt for 10.jan, 11. jan, 12.jan, 13.jan, 14.jan og evt resterende dager.
Får ikke penger lørdag og søndag.

Nei, for på NAV den 6.januar, å fikk sende meldekort den Lørdagen der.

Ja, du er registrert fra 6. januar, men hvis permisjonen din var over 7 januar, så får du ikke for 7 januar, siden du hadde permisjon t.o.m den dagen.
Da begynner dagene å telle på mandagen etter, altså den 10 januar. (Siden man ikke teller med lør og søn)

Hvis permisjonen din var over 6, januar, så skal du ha for 7 jan, 10. jan osv..

Ja det vet jeg. Men synes det var veldig lite penger jeg da. Kan ikke leve sånn om jeg ikke får meg jobb med det første.
Har ikke kommet noe brev fra NAV idag, så vet sikkert mere på mandagen :)

Back
Topp