Hjul på vogna

1+1

....
Hei :-) Hvilke hjul velger dere å ha på vogna?

Tre eller fire?
Faste eller svingbare?
Luft eller ikke?

Jeg er så usikker på hva jeg skal velge. Har prøvd ei firehjulsvogn, der de to fremre er svingbare (og litt mindre enn de bakre). Den var veldig god å kjøre, men litt usikker på om det er gunstig i snøføre.

fire, faste hjul, for vi triller ikke bare inne på kjøpesentre, men i snø og slaps og på grus og gress noen ganger også, og da er min erfaring at trehjulinger har lettere for å velte og er vanskelige å kontrollere på sånne fører og svingbare hjul går alle veier og er ofte mindre og kommer dermed dårligere gjennom snø og slaps

Fire, faste lufthjul (gummi) her! Går mye på grusvei og lite på kjøpesenter... :-) Trenger en solid vogn. (Vi har Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstell, skikkelig "traktorvogn", men er veldig fornøyd med den.)

Fire, faste gummihjul! Vi går mest ute, og i all slags vær....
Hadde sporstvogn med 3 hjul, fast, men likte den ikke...

fire faste hjul, aldri likt 3 hjulinger jeg...

3xS skrev:
fire, faste hjul, for vi triller ikke bare inne på kjøpesentre, men i snø og slaps og på grus og gress noen ganger også, og da er min erfaring at trehjulinger har lettere for å velte og er vanskelige å kontrollere på sånne fører og svingbare hjul går alle veier og er ofte mindre og kommer dermed dårligere gjennom snø og slaps

Den vi har sett på kan du låse de svingbare hjulene. Men fire store faste er nok mer stabile på sånn føre ja. Men ser for meg at det blir litt tungvint å løfte vogna hver gang man skal endre retning? Eller?

~testomania~ skrev:
vi hadde sånn som du har sett på, svingbare foran. Ikke noe problem på vinteren. Selv ikke i dyp snø. Jeg "slet" like mye som de andre med fire stor hjul.

Men denne gangen skal vi ha fire store hjul og jeg tenker mest sannsynlig det blir punkteringsfrie. Men på vogn nr to skal vi ha dreibare hjul foran.

Så godt å høre at du var fornøyd med de svingbare hjulene :-) Har falt litt for den vogna, så har lyst at den skal være veldig god :P Er det noe grunn til at dere vil ha fire store hjul denne ganga?

Prøv Emmaljunga City Cross... Den er kjempelett i vekt i forhold til andre vogner og jeg syns den har vært fantastisk hittil i 2 år og 3 mnd. Blir definitivt denne vognen vi skal bruke til Magetrollet også. Fire faste hjul og det funker gull på alt slags underlag! emoticon

Klatten skrev:
Prøv Emmaljunga City Cross... Den er kjempelett i vekt i forhold til andre vogner og jeg syns den har vært fantastisk hittil i 2 år og 3 mnd. Blir definitivt denne vognen vi skal bruke til Magetrollet også. Fire faste hjul og det funker gull på alt slags underlag! emoticon

Hva er fordelen med citycross i forhold til effekt ?? Har du noen formening?? Tenkte på at citycross ikke har luft i hjulene. .

Vi har citycross som vi kjøpte til snuppa, den blir brukt til nestemann også. Vi er veldig fornøyde med hjulene, og de har klart seg bra gjennom to snøfulle og iskalde vintere, på slaps og grus.

Jeg synes det er en stor fordel at det ikke er hjul som man må pumpe luft i. En av mine venninner i barselklubben arbeidet på barneutstyrsbutikk, og kjøpte vogn med lufthjul pga at det var bedre å trille. Hun angret seg veldig etterpå, måtte gå med pumpe konstant tilgjengelig, og passe på at lufta ikke lakk.

Hjul uten luft = en mindre ting å tenke på. Det er allerede så mye å tenke på i spedbarnstiden, og så mye å huske å ta med og sjekke før man går ut.

Men det er mulig at venninnen min var uheldig, altså, at det vanligvis ikke er så mye styr med pumping etc.

Jeg tenker også å holde meg unna lufthjul. Har jobbet i barnehage hvor hjulene stadig måtte byttes eller pumpes. For et styr! Har bestemt meg for fire hjul uten luft i, nå er jeg bare usikker på om de skal være faste eller svingbare :-)

trenger ikke løfte vogna for å skifte retning, bare dytter håndtaket såvidt litt ned og svinger 

Lykke'i'magen skrev:

3xS skrev:

Den vi har sett på kan du låse de svingbare hjulene. Men fire store faste er nok mer stabile på sånn føre ja. Men ser for meg at det blir litt tungvint å løfte vogna hver gang man skal endre retning? Eller?

3xS skrev:

sign

Vogna har tre hjul, svingbart foran :)

prøver meg på trehjuling denne gangen lufthjul med låsbart hjul foran. Suger den når vinteren kommer så selger vi den på finn.no og prøver en annen

Back
Topp