Hjertet løper løpsk...

ArendalsPia

Forelsket i forumet
Hei hei :) De siste dagene har hjertet mitt hoppet over slag, kjenner det godt. Det skjer flere ganger etterhverandre, ikke på en gang, men med kort mellomrom. Dette er jo en anelse plagsomt, snakket med legevakta om dette på mandag, det var da det begynte, men han sa det ikke var noe farlig, måtte bare ta det litt med ro. Men det har fremdeles ikke gitt seg 5 dager etter. Var hos jormor på Mandag, der sa hun jeg hadde høyt blodtrykk 130/80. Ligger vansligvis mellom 110-120/80. Vet noen av dere smarte frøkner hva det med hjertet kan være, å om det kan ha noen sammenheng om at pulsen er høy?
Takk for svar :)

Hei hei :) De siste dagene har hjertet mitt hoppet over slag, kjenner det godt. Det skjer flere ganger etterhverandre, ikke på en gang, men med kort mellomrom. Dette er jo en anelse plagsomt, snakket med legevakta om dette på mandag, det var da det begynte, men han sa det ikke var noe farlig, måtte bare ta det litt med ro. Men det har fremdeles ikke gitt seg 5 dager etter. Var hos jormor på Mandag, der sa hun jeg hadde høyt blodtrykk 130/80. Ligger vansligvis mellom 110-120/80. Vet noen av dere smarte frøkner hva det med hjertet kan være, å om det kan ha noen sammenheng om at pulsen er høy?
Takk for svar :)

For det første syns jeg ikke at du har noe høyt blodtrykk,hverfall ikke når normalen ligger rett under.
Overtrykket kan få en liten stigning når man måler hos lege/jordmor fordi man er litt spent og små anspent eller stresset,heller ikkje uvanlig.

Det du kjenner vedr. hjerte kalles hjertebank(antar jeg,i fht din forklaring),og det oppleves som at hjerte hopper over et slag,mens det oftest skyldes ekstra slag utover den vanlige hjerterytmen. Dette kommer av at hjertet må jobbe ekstra under sv,skapet pga økt blodvolum i kroppen. Dette er heller ikke uvanlig eller farlig,men kan oppleves skremmende og ekkelt...

Jeg har vært plaget av hjertebank med jevne mellomrom helt siden jeg ble gravid. Var faktisk sånn jeg fant ut at jeg var gravid. Full tur på legevakt og akuttmottak med kraftig hjertebank, skyhøy puls og høyt blodtrykk. Både blodtrykk og puls har steget hos meg fra normalen etter jeg ble gravid. Har snakket med lege om dette flere ganger fordi det er veldig plagsomt til tider, men de sier det er helt normalt når man er gravid.

Du har ikke høyt blodtrykk?! 120/80 er normalt :-) Da synes jeg du ikke er langt unna :-) jeg har 130/85 og da begynner det å bevege seg mot høyt :-) jeg har ikke dobbelt slag, men mye høyere puls enn før :-) tror ikke det er noe farøig , men nevn det ved neste kontroll :-) jeg har hvit frakk problem, redd for leger og blodtrykk blir høyere ved kontroll hos lege :-) litt bedre hos jordmor :-)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Jeg hadde mye hjertebank med nr 2, så vidt jeg vet er det ufarlig og helt normalt :) Men kan jo være litt ekkelt da :)

For det første syns jeg ikke at du har noe høyt blodtrykk,hverfall ikke når normalen ligger rett under.
Overtrykket kan få en liten stigning når man måler hos lege/jordmor fordi man er litt spent og små anspent eller stresset,heller ikkje uvanlig.

Det du kjenner vedr. hjerte kalles hjertebank(antar jeg,i fht din forklaring),og det oppleves som at hjerte hopper over et slag,mens det oftest skyldes ekstra slag utover den vanlige hjerterytmen. Dette kommer av at hjertet må jobbe ekstra under sv,skapet pga økt blodvolum i kroppen. Dette er heller ikke uvanlig eller farlig,men kan oppleves skremmende og ekkelt...

Nei, det er jo ikke så veldig høyt, men da var jeg helt rolig, lurer på hvordan det er når jeg er på jobb :P

Back
Topp