Hjerteslag

Bkno3879320

Første møte med forumet
Hei :)
Jeg lurer på om noen her har vært på tidlig ultralyd i uke 4+5 / 4+6? Fikk dere da se noe? Kan man se hjerteslag da? Eller når er det tidligste man kan se hjerteslag på ultralyd? :)
 
Hei :)
Jeg lurer på om noen her har vært på tidlig ultralyd i uke 4+5 / 4+6? Fikk dere da se noe? Kan man se hjerteslag da? Eller når er det tidligste man kan se hjerteslag på ultralyd? :)

nei, så tidig er der veldig lite å se :) hjertet har heller ikke begynt å slå.
Vent til 7+0, da skal det være mulig. Er også mulig rundt uke 6, men det er mer usikkert. De fleste klinikker anbefaler å vente til 7+0.
 
Hjertet begynner ikke slå før ca uke 5+1 :)
Jeg var på UL 5+5, da greide hun nesten ikke finne fosteret engang. Hun så fostersekk og noe som kunne være fosteranlegg (etterhvert).
6+4 kunne vi se en prikk med hjerteslag; men selv da KAN det være tidlig å se noe.
7+0 burde man greie se noe. :)
 
4+5/6 så har ikke hjertet begynt å slå enda:) ifølge min app begynner det å slå 5+2. Men det kan også være individuelt. Du vet jo ikke sikkert når egget ble befruktet. Om det var rett etter el eller en eller to dager etter. Også kommer det veldig ann på ultralydapparatet. Noen har gode apparater og andre har ikke så gode. Av erfaring er det stor forskjell. Sykehuset hadde de dårligste.
 
4+5/6 så har ikke hjertet begynt å slå enda:) ifølge min app begynner det å slå 5+2. Men det kan også være individuelt. Du vet jo ikke sikkert når egget ble befruktet. Om det var rett etter el eller en eller to dager etter. Også kommer det veldig ann på ultralydapparatet. Noen har gode apparater og andre har ikke så gode. Av erfaring er det stor forskjell. Sykehuset hadde de dårligste.

Det er vel for tidlig å kunne se på UL apparat den første dagen/dagene også kanskje :) hvilken app bruker du?
 
Det er vel for tidlig å kunne se på UL apparat den første dagen/dagene også kanskje :) hvilken app bruker du?
Det er babyverden sin. En annen plass leste jeg at hjertet begynner å slå når de er 2mm lange.
Så alt er veldig smått. Det tidligste jeg har vært på TUL var 5+9. Da kunne vi se hjerteslag. Da var den 3mm. Dette var hos en privat Gyn med bra ultralydapparat.
 
Var hos gyn 5+6 og da kunne vi se hjerteslag som en bitteliten flimring. Embryoet var da 2,3 eller 2,6 mm langt. Det var vel nesten bare flaks at vi så det.
 
4+5/6 så har ikke hjertet begynt å slå enda:) ifølge min app begynner det å slå 5+2. Men det kan også være individuelt. Du vet jo ikke sikkert når egget ble befruktet. Om det var rett etter el eller en eller to dager etter. Også kommer det veldig ann på ultralydapparatet. Noen har gode apparater og andre har ikke så gode. Av erfaring er det stor forskjell. Sykehuset hadde de dårligste.

Skal sies at jeg har motsatt erfaring når det gjelder kvalitet på ultralydapperatet. Jeg fikk mye bedre bilder på sykehuset enn privat. Det kan være små klinikker som ikke har økonomi til å kjøpe de beste apparatene feks.
 
Med nr. 2 fikk jeg vite at hjertet slo da jeg var på UL i uke 6+0. Har vært på TUL med nr. 1 veldig tidlig, ca 5+4. Da var det mulig å se fosteranlegget, men ikke hjerteslag.

Ville ventet til uke 7 :)
 
Var på ul 7+1 med første barnet. Den mest bortkasta tusenlappen noen sinne tror jeg :p liten bønne med noe som flakset inni, spar heller pengene å gå på ul i uke 12-13
 
Var på ul 7+1 med første barnet. Den mest bortkasta tusenlappen noen sinne tror jeg :p liten bønne med noe som flakset inni, spar heller pengene å gå på ul i uke 12-13

Absolutt ikke bortkasta dersom man har behov for å se at det er liv og at graviditeten ikke er utenfor livmora!
 
Absolutt ikke bortkasta dersom man har behov for å se at det er liv og at graviditeten ikke er utenfor livmora!

jeg var i uke åtte nettopp for å få bekrefte liv. Klarte å slappe mer av og nyte graviditeten etter det :)
 
Jeg hadde tul I uke 8+4, fikk sett hjerte og til og med noe som lignet på armer og bein :love2 babyen har til og med begynt å bevege seg litt :cat:
Var veldig fornøyd med at jeg ventet med ultralyd, for da fikk jeg så mye mer ut av den
 
Jeg hadde tul og jordmor trodde jeg var akkurat 4 uker på vei, ingen hjerteaksjon men fikk se fosteranlegg og at det lå riktig. Ble anbefalt å komme tilbake etter 3 uker, da så vi mye mer! Var der i uke 4 fordi jeg trodde jeg var lenger (hadde lange sykluser):happy:
 
Back
Topp