Hjerteslag

megogmine

Flørter med forumet
Hva ligger hjerteslagene til babyen på når dere er til kontroll? Er det ca. likt hver gang eller varierer det? Vet du kjønn?

Her lå den først på 169, så sank den til 156 mener jeg:)

Har bare vært en gang, og da lå den på 140. venter mest sansynelig ei jente.

Jeg har også bare målt èn gang, og fikk også 140 :) Er det "jentehjerterytme" altså? :)

Nei, over 140 kan være jente. Under 140 kan være gutt. Hehe. Grunnen til at jeg skreiv det er at dem så på ultralyd at det mest sannsynlig var jente :p

Har to ulike hjerteslag notert på kurven min:
Uke 14+1 = 159
Uke 16+2 = 158
Ekstremt likt! Men om jeg husker riktig, lå vel hjertelyden også helt oppi nesten 170 på en tidligere ultralyd.

Har ikke blitt sjekka hos lege ennå, men har doppler hjemme og prøvd den t ganger da har den logge på 140 :)

Jeg har ikke så veldig trua på sammenhengen mellom hjerteslag og kjønn. Sist hadde jeg veldig raske hjerteslag, rundt 160, og "alle" sa det ville være en jente. Men ut kom gutten min! Aner ikke hvor raske de er nå, skal på ul neste uke... :)

Nej det stemmer ikke på alle, men har faktisk stemme på begge mine:)

Har bare målt en gang (har en liten i magen som gjemmer seg hver gang det skal måles). Lå på 150

Har ikke fått hørt hjertelyden hos legen enda jeg.
Men jeg husker med vesla, så lå jeg på 140-145 igjennom hele svangerskapet :D

152 målte jordmor hjertelyden til min lille :) Og fått en del kommentarer på at det er typisk jentehjertelyd, MEN jordmor sa at det ikke er bevist, og kun er "kjerringråd". Skal til UL på onsdag, det blir spennende :)

har telt to ganger... i uke 7 var de på 140, og i uke 12 160 ca..
skal til jordmor på tirsdag , hun klarer kanskje å få med begge to ;)

Ligger på mellom 140 og 160..
Vet ikke heller om man skal stole på jente/guttelyder.. Men med gutten vår så lå hjertelyden på rundt 120 gjennom hele svangerskapet.

Back
Topp