Hjerteslag..?

MyBeBe3

Flørter med forumet
Var hos legen igår for å ta blodtrykket osv.. Og er 11+6 idag..
Prøvde å høre hjertet t nurket igår, men fant ingenting ;/

Legen sa det var normalt, at jeg ikke måtte bekymre meg. Men ser at de fleste her har fått høre hjerteslag..

Har ikke hatt noen blødninger eller smerter.. tror dere det går bra?

Ja jeg tror alt er fint, du må ikke engste deg for at du ikke har hørt hjertelyden. Det er fortsatt tidlig, derfor JM/lege som regel ikke lytter etter hjertet før etter uke 15/16. Jeg er 12 uker og finner ikke hjertet med Doppler hjemme. 

MiniBolle2012 skrev:
Ja jeg tror alt er fint, du må ikke engste deg for at du ikke har hørt hjertelyden. Det er fortsatt tidlig, derfor JM/lege som regel ikke lytter etter hjertet før etter uke 15/16. Jeg er 12 uker og finner ikke hjertet med Doppler hjemme. 

Ikke jeg heller. Er helt normalt

D var kjekt å høre :) Tusen takk :) Hvordan funker Doppler? :)

som de andre sier over her er det ikke noe og være redd for!
dopler er det samme som legen bruker for og høre etter hjerte. man får kjøpt og kan høre hjemme. jeg har en og har finne hjertet en gang.. men ikke funnet den igjen.. var nok bare heldig i noen sek før mini hjemte seg langt inn i magen.

du kan ha morkaka forran, livmora langt inn.. det er mye som spiller inn på når du hører hjertet.
(hadde legen blitt bekymret hadde du nok fått UL;) så da er alt som det skal! )

Du må ikke bekymre deg! Det gjorde jeg...
Jeg fikk ikke høre hjertet når jeg var 12 uker. Uken etter fikk jeg høre det slå :)
Jeg var veldig bekymret og vurderte UL. Men det er faktisk helt normalt å ikke høre hjertet så tidlig. Slapp helt av! Mest sannsynlig spreller det et lykketroll i magen din :) NYT!
Mange som skriver at de hører hjertet, men det er mange som ikke hører noe og som ikke skriver innlegg her. Det er jo ikke godt å vite om du kanskje ikke er så langt på vei heller. Lykke til med mirakelet :D

Jeg var nettopp på min første svangerskapskontroll selv og fant heller ingen hjerteslag. I følge mine beregninger er jeg 10+2 så dette var visst veldig tidlig sa legen og at jeg ikke måtte bli stresset hvis de ikke fant noe... Selvfølgelig ble jeg stresset, dumma :p
Men som flere skriver, det er visst helt normalt...haff

Back
Topp