Hjerteslag og kjønn

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Noen som har erfaringer å dele?
Det er en myte som sier at gutteslagene er typisk under 140, og jente over.
Jeg tar dette med en klype salt selvfølgelig - og tenker at det sikkert er 50/50 sjanse at det stemmer.

Sist fødte jeg en jente og hun hadde i gjennomsnitt 158 hver gang vi lyttet.
Legen sa at det var typisk jentepuls allerede i uke 11.

Dere som vet kjønn, hva har hjerteslagene ligget på?

Oj har alltid trodd det var motsatt jeg! Ja ja så feil kan man ta:P Har jo bare én fra før, så får ikke sammenlignet - men det var en gutt med stort sett ca. 160 slag i minuttet. Så det stemte ikke med "regelen" der. Babyen nå har hatt rundt 160 den også, så tror det er gutt, men nå som jeg vet at det gjerne er jentene som har raskest ble jeg litt mer usikker igjen;)

Så på serien "jordmødrene" at de gjettet kjønn ut ifra puls. Han som gjettet der gjettet riktig hver gang, men de kan jo fort ha klippet bort de gangene han har tatt feil:D Når det er sagt, så lå jenta mi på 158 så å si alltid, så det stemte jo på henne:)

Så gøy å se:)

Noen med lav puls da???

Guttene min lå jevnt på 160+ når jeg gikk med de

150 på 12ukerskontroll, og tror gutt! Så vi får se :D

Med jenta mi sist lå hjerteslagene på 145-150 i minuttet. Jeg gjettet på grunnlag av hjerteslagene da at det sku bli jente, Og set ble det.
Denne gangen ligger pulsen høyere. Type 160. I følge myten skal det da også bli jente. Så blir spennende å se på UL.

Venninnen min fikk en gutt 1 juledag. Pulsen hans hadde liggi på 155 xD så aldri si aldri. Brått får jeg en gutt denne gangen :-P

Back
Topp