HJerteslag - kjønn

Mammaen til Linde

Glad i forumet
På UL i uke 10 og 12 hadde fosteret puls/hjerteslag på ca 177 i minuttet. Legen var usikker på kjønn, men sa at såpass høy puls kan være et tegn på jente. Er det noen av dere som har hatt så høy puls på fosteret, og isåfall hva slags kjønn var det?

For min del er dette bare en myte, fordi når fosteret er aktivt blir pulsen høy, og når det er rolig er den lav.
Leste et sted, under 150 = gutt, over 150 = jente.

Er det noen andre med erfaringer som har lyst til å dele?

Stod på fremsiden av BV for noen dager siden at dette bare var en myte:)

Som de andre her skriver, så er det en myte. Men her stemte den da, hjerteslag på over 150, og jente ble det. Er noe med at dette gjelder kun etter hvis mange uker, husker ikke om det var halvveis eller noe, før det hadde alle ganske lik puls. 

Tror det er en myte ja, stemte iallefall ikke her.
Gutten vår lå alltid på 150-160.
denne gang venter vi en jente og i uke 17 lå hun på 146...

Bare humbug :-P

Tvillingene i magen lå jevnt hele veien. 
Men så har jeg også hørt at det kun teller hva hjerteslaga er på slutten. Jeg ble sendt på sykehuset og ble kontrollmålt flere ganger siste tiden fordi guttungen fikk puls opp i 180 flere ganger og over litt tid også. Rimelig aktiv pjokk.. og det skulle jo da tydet på jente?
Mens jentungen min hadde også puls oppi 168 da jeg gikk med henne.... Det er jo bare tilfeldig om de måler når de er aktive eller ei. 

Jenta ble målt fra 125-168 og gutten fra 130 - 180 

såe... 

Husker ikke akkurat hva pulsen lå på, men det var ofte over den "grensa" som skulle tilsi jente. Det var likevel gutt:)

Mine tre har stort sett ligget på over 160 - alle gutter :-) Trodde det var omvendt jeg da, med lave hjerteslag=jente høy=gutt - men det er vel som med rognetrærne, noen sier mye bær=mye snø, andre sier lite bær=mye snø :-)

Back
Topp