Hjerteslag - gutt eller jente?

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Etter å ha hørt hjerteslag to ganger nå så er jeg veldig nysgjerrig på om det er noen her inne som det har stemt på dette med kjønn i fht at hjerteslagene ligger under eller over et visst antall. At er det over 150 så blir det gutt feks..
Har hatt hjerteslag på 148 og nå i dag 146. Vi er bare nysgjerrige både jeg og samboer da.. [:D]

Man sier over 140=jente, og under er gutt, men jeg vet ikke jeg!!!
Jeg skal visst bære på en jente og har ligget over hele tiden, men gjorde det med sønnen min også... Så ville tatt det med en klype salt!

Jeg hadde hele tiden hjerteslag over 140 og jeg fikk en jente..

di seie at da e gutt vist hjerteslaget er under 140 og jente over 140..
eg venter på gutt han har hatt hjerteslag fra 140-160..
jordmoro mi sa t meg at ho kje trudde på da der, fordi når babyen såve e hjerteslaget lavt og når dn er i aktivitet er dn høg..

fra 120-160 meinte eg

Ja vi tar det med ei klype salt da.. Får se om de kan se kjønnet på ultralyd om 3 uker.. [:D]
Blir kjekt å se etter endt svangerskap om det har stemt eller ikke.. Det er jo 50/50 % sjans for at det stemmer da.. [8D]

Mine to lå på 140-160 og jeg har en gutt og en jente.

ORIGINAL: Almyrida24

Ja vi tar det med ei klype salt da.. Får se om de kan se kjønnet på ultralyd om 3 uker.. [:D]
Blir kjekt å se etter endt svangerskap om det har stemt eller ikke.. Det er jo 50/50 % sjans for at det stemmer da.. [8D]

Ja det er jo 50% sjanse... Ikke så lett å vite med disse tegnene for om det er gutt eller jente, virker som om de ofte ikke stemmer iallefall[;)]

Her er det målt 146-148 og 152 og jeg venter en gutt.... mest sannsynlig!

vi fikk høre hjerteslagene i går.155 i minuttet,så blir spennende på ultralyd[;)]kjedelig at det er så lenge til...føler jeg har venta i evigheter..skal ikke før 20 april.

Har nettopp vært hos jordmor og da spurte jeg om akkurat det. Hun sier at antall hjerteslag ikke har noen betydning. Det kommer an på om babyen sover eller er våken når det måles.... Målingene i mitt forrige svangerskap "skulle være jente", men gutt ble det. Venter nå en gutt i august og hjerteslagene som er målt skal iflg. dette kjerringråd også være jente...
Denne ganen har jeg hatt alle "jentebabyplager" i svangerskapet så langt. Nei, jeg tror ikke på myter i svangerskap lengre.

Vi venter jente om hennes hjerteslag har ligget på 128, 136 og 125. Så det stemmer ikke her. Det sies at hvis babyen er bedagelig med sparkene i magen så blir det jente, og sånn sett så stemmer det. Pluss at ekstra med kviser tilsier jente. Det eneste som ikke stemmer er at jeg har vært i fin form hva kvalme tilsier, så sånn sett skulle vi hatt gutt. Jaja disse kjerringrådene.... [:D][:D][:D]

Ooohh!! Gleder meg sånn til å høre hjerteslagene på tirsdag! Bare håper jordmora finner dem..[8|]

Men alle kjærringrådene sier at jeg venter en gutt.. Så vi får se hva hjerteslagene sier! Veldig spennende![:D][;)]

Halloen.....
Hjerteslagene på babyen her har vært alt fra 135 - 150, Og det er visst en gutt.
Men jordmor har syntes at 2 ganger at det hørtes mest ut som en jente.....
Men legen på ultralyden mente at det var en gutt.
Nesten alle Kjærringrådene sier at det er en jente, Men det er visst Ikkje det her...

[:D]

jeg har og spørt legen min om det. ho lo neste av meg. deter bare gammel overtro sa ho. det kommer ann på om ungen er våken ell ikke men hjertelyden. jeg hadee 156 i hjerte slag. og med andre mann hadde jeg rundt 140.. første hadde jeg høyt igjen. 160. haR to jenter. så det blir spenede hva vi får nå.

jeg skal skuffe deg.. men hjerteslag og kjønn har ingen sammenheng, har flere leger, og jordmødre jeg har snakket m sagt til meg.. Så da bukker jeg for kyndigefagfolk og skuffer deg nok v å si at det ikke har noen sammenheng.. bebisen mins (gutt) har ligget alt fra 140 til 165 fra gang til gang..

min gutt hadde hjerteslag på ca 140 gjennom hele svangerskapet..........

Back
Topp