Hjertelyden

@dnim

Forumet er livet
Kor tidleg får ein høyre hjertelyden hjå jordmor/lege?

Er så lenge sidan eg har vore gravid at eg hugsar ikkje[&:].....og reknar med at utstyret deira er vorte bedre dei siste 11 åra.....kansje?

Husker ikke helt første gangen jeg hørte det.. men tror det var rundt 11-13 uker [;)]

Jeg fikk høre hjertelyden i uke 11, men Jordmor sa at det ikke var vanlig å lytte etter den så tidlig, fordi det er veldig vanskelig å finne den.

Skal til doktaren når eg er 10v+3dg.....hadde eit håp, men det var vel optimistisk skjønnar eg[:)]

Jormor og lege blir rådet til å ikke lytte etter hjertelyd før etter uke 19. Dette fordi den kan være vanskelig å finne tidligere, noe som kan uroe foreldre unødig.

Uke 15. JM ville egentlig ikke pga at det var ikke sikkert det ville høres. Men hun fant det lell...

Min lege lyttet ikke før i uke 24. Men da hadde jeg vært på 2 ul før det.

Jeg fikk høre den rundt 11-12 uker.
Men det kan komme an på hvor stor en person er og hvordan babyen ligger.

Har hørt hjertelyden i uke 9 alle tre gangene jeg har vært gravid.
Men det er ikke alltid man kan høre den så tidlig, det er vel heller uvanlig sier legen min da.....

Fekk høyra fosterlyden fyste gong i veke 17, JM ville ikkje prøveå finne den før.

Var vel nærmere 4 mnd når jeg hørte den tror jeg..

JEG FIKK HØRE DET I UKE 10+5...158 SLAG SLO DEN[:)]

man kan høre det med invendig ul i uke6-7.da hjerte begynner å slå i uke 6!

hørte den hos jordmor i uke 16[:)]men vet ikke hva som et tidligst på utvendig lytting[8|]

Back
Topp