Hjertelyden... Vi hører den ikke

Li82

Flørter med forumet
Var hos jordmora på tirsdag. men vi klarer ikke høre hjertelyden. da jeg var der var jeg 16+6 jormora var og litt "nervøs". mente vi skulle hørt den siden det var nr 3 jeg ventet.. Når hørte dere hjertelyden på barnet deres?

Men kjenner jo ikke liv heller. Fikk velge om jeg ville dra nå eller vente til den 29 da jeg har ul time. Bestemte meg for og vente til ul timen. Om jeg skulle dra nå måtte jeg ta med meg begge ungan,over me ferga, så buss+++ nei... er veldig nervøs nå [&o]

Hørte lyden første gang i uke 14. Legen sa på forhånd at det ikke var sikkert vi fikk høre det for det var litt tidlig.

Forstår det at du er nervøs, hadde jeg også vært. Håper alt er bra.

er jo ikke sikkert du er så langt på vei som du tror? eller at fosteret ligger langt inne. var sånn med førstemann,hun leita og leita men fant den ikke,ble livredd. kom igjen uken etter og da fant vi den. hun mente jeg var en uke mindre på vei den gang.

Er ofte slik at når en har født fler barn så er livmora ganske annerledes...
Det fikk jeg beskjed om,og det kunne være at vi ikke fikk høre noen hjertelyd før etter uke 18!
Prøvde å høre etter den rett rundt 16 uker,og da fant vi den- etter den nye treminen ble det 17 uker da... Så er ikke noe farlig vi ljeg tro![;)]

Jeg var 12 uker på vei første gang vi hørte den.
Hadde nok fått meg barnevakt jeg og fått sjekket det...
Ikke noe moro å gå rundt å være nervøs, heller ikke bra for barnet.
Men kan jo hende han el hun ligger litt dumt til bare. Lykke til!

Med førstemann hørte jeg den på første møte med jordmor, ganske tidlig. Men nå har vi vært hos jordmor 2 ganger. Første gangen fant hun ingenting, og siden jeg ikke egentlig hadde time der igjen før i desember fikk jeg lov å komme tilbake etter en måned for å lytte etter det da. Så jeg var der nå i midten på oktober. Letter kjempelenge etter den, og tilslutt så sa hun at der var den. Hørte det ikke noe særlig jeg, men nikket nå og lyttet som bare det... Har vært på 2 UL'er da, så vet at ting er i orden, og jordmor sa at antagelig så lå morkaka på magen, slik at det var vanskelig å finne lyden. Skal på UL igjen nå både 3 og 8 november, skal høre da om de kan sjekke hvordan morkaka ligger, sånn at jeg får vite det.
Men gleder meg til å kunne høre den skikkelig!

Back
Topp