hjertelyden til lillegull<3

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
var hos jordmor på onsdag og fikk høre hjertelyden for første gang:) ble helt rørt jeg! fortalte søsteren min att hjerteslagene var på 132,og dermed er hun overbevist om at d er gutt:P jeg tror ikke på slike ting så jeg svarte at d er ihvertfall en baby!;)
Lå fint på sf-målene og har gått opp nesten 5kg hittil,blodtrykk var også fint,så bare velstand:)
Og nå er d bare 11 dager til OUL:D

Jeg var hos jm i dag, hun ville ikke høre. Hun sa ikke det var lov å høre før etter oul, noe jeg vet ikke er riktig. Venninnen min hår hos hun andre jm på helsestasjon og hun lyttet når hun var 14 uker. Men jeg hørte hjemme med doppleren istede jeg:D. Mannen var med, så hadde vært kost for han å høre❤️

Så koselig å høre :-)

Jeg var hos jm i dag, hun ville ikke høre. Hun sa ikke det var lov å høre før etter oul, noe jeg vet ikke er riktig. Venninnen min hår hos hun andre jm på helsestasjon og hun lyttet når hun var 14 uker. Men jeg hørte hjemme med doppleren istede jeg:D. Mannen var med, så hadde vært kost for han å høre❤️
Det tror jeg ikke helt er sant... Min jordmor sa at vi kunne se om vi fant hjertelyden hvis jeg ville, men at det var litt tidlig enda og at det ikke var sikkert hun fant den.... Og at det ikke behøvde å bety noe negativt hvis hun ikke fant den.... Jeg valgt å prøve og fikk høre en herlig hjertelyd... :-) har ikke kjøpt doppler enda, men har veldig lyst...

Det tror jeg ikke helt er sant... Min jordmor sa at vi kunne se om vi fant hjertelyden hvis jeg ville, men at det var litt tidlig enda og at det ikke var sikkert hun fant den.... Og at det ikke behøvde å bety noe negativt hvis hun ikke fant den.... Jeg valgt å prøve og fikk høre en herlig hjertelyd... :-) har ikke kjøpt doppler enda, men har veldig lyst...
Nei, vet det ikke er sant.. Hun sa det var vanskelig å finne tidlig og at jeg bare ville bli redd om vi ikke hørte. Jeg orket ikke protestere og ikke ville jeg si jeg hadde doppler heller:p. Så vi hører heller hjemme:). Også kjenner jeg bevegelser innimellom, så ikke engstelig:). Neste gang jeg skal til ho har jeg jo vært på oul:)

Så herlig å høre hjertelyd for første gang!! :)

Jeg har ikke hastverk med å komme meg til jordmor ennå.(lure på om jeg dropper det) Har doppler hjemme så kan høre hjertelyd når jeg vil :) Jeg likte ikke jordmoren jeg hadde i forrige svangerskap. Hun fikk meg bare til å føle jeg feit, dum og beskymret :(

Samme her:) fikk bestemme selv:)

Jeg har ikke hastverk med å komme meg til jordmor ennå.(lure på om jeg dropper det) Har doppler hjemme så kan høre hjertelyd når jeg vil :) Jeg likte ikke jordmoren jeg hadde i forrige svangerskap. Hun fikk meg bare til å føle jeg feit, dum og beskymret :(
Whaaat??skjønner godt du ikke vil da ja:( d er ingen andre du kan gå til da?
Da jeg skulla ha eldstemann hadde jeg ei jm som kun snakket om abort,hun var så negativ.(jeg var riktignok 15år,men allikevel masse følelser som ikke ble tatt hensyn til,jeg var heldig og fikk ny jm da)

Er så synd at det er sånne troll i helsevesenet... :-( enten de er leger, jordmødre eller helsesekretærer... Heldigvis er det mange flinke, hyggelige og godhjertede der ute også. Tviler på at du har sånn uflaks 2 ganger.... Ser at mange her har veldig gode opplevelser hos jordmor (meg inkludert). Det er verdt et forsøk å prøve å komme inn til ei annen... :-)

Så godt å høre hjertelyden <3
Vi fikk høre og den lå på 150-160. Den lå på 157 på ul også, så mannen er overbevist om jente.. men jeg syns å huske at guttene mine hadde høyere enn jenta mi, så jeg tar det med ei klype salt ;)

Jeg har hørt det omvendte jeg da. At høy hjertelyden er gutt, og det stemte for meg. 130 jente, 150 gutt, 140 vanskelig å si :)

Min gutt har hjerteslag på 159 (målt i går kveld) :)

Åå så kjekt! :) Hvor langt du er på vei? Jeg har snart første jordmor time, er da 16+0. Jordmor sa at det ikke er sikkert hun hører noe hjertelyd da :)

Da jeg var hos jordmor i uke 12 ville hun ikke høre etter hjertelyd, så jeg fikk komme tilbake i uke 14 bare for å høre :) Det var veldig fint! Nå kjenner jeg bevegelser fra den lille, og det er veldig betryggende. Klarer meg uten doppler heldigvis :)

Back
Topp