Hjertelyden til den lille!

Valentinebaby

Flørter med forumet
Hei!

Jeg har ikke skrevet inn her før, men håper noen kan svare meg på et spørsmål. Jeg skulle høre hjertelyden forrige onsdag. Er 14 uker på vei førstkommende fredag. Legen lette og lette, men fant ikke noen hjertelyd. Noen som har opplevd det samme og vist seg at alt er normalt allikevel?
Jeg regner med at babyen lever og har det fint, men blir allikevel redd for at noe er galt. Har ikke merket noen symptomer som tilsier at det ikke er i orden. Legen min er utrolig dårlig til å forklare og berolige. Han sa bare: "Vi får satse på at det fortsatt er noe der inne".
Skal til ultralyd den 20 august, men synes det er så utrolig lenge til.

Forresten noen som er fra Vestfold her?

Hei! Da jeg snakket med min jordmor sa hun at jeg ikj måtte være bekymret hvis vi ikj hørte fosterlyden.. Så vil tro at spiren din lever :D

Godt å høre at noen har opplevd noe liknende:) Tusen takk for svaret!

Legen din skal faktisk ikke komme med sånne kommentarer som kan stresse deg.
Han skulle heller sagt på forhånd at det ikke er sikkert han finner den fordi det er såpass tidlig...

Legen min sa først at det ikke var sikkert vi fant den, men at jeg ikke skulle bli bekymret, dessuten hadde hun før det tatt en GU først og fant ut at den var bakovervendt.. men etter litt leting så fant hun hjertelyden.. hun trykka hardt ned doppleren og pressa ene hånda over øvre del av livmoren for å "tvinge" frem babyen (litt brutalt synes jeg men hun sa det ikke gjorde noe!)

Men neste gang så finer de den, hvis du da ikke har vært på UL først og sett den sprellende babyen da

ORIGINAL: Babysyk*82

Jeg opplevde det slik sist jeg var gravid. Og denne gangen og. Ikke alle som vil prøve å finne hjertelyden så tidlig. Det kan være vanskelig å finne. Og ikke alle som er like flinke til å gjøre det. Men jeg har begge gangene før de prøvde å finne hjertelyden, vært på ultralyd og sett liv. Så slapper av med det. Dessuten så kjenner jeg liv nå [:)]

Men om du er veldig bekymret, så få tak i en time til privat ultralyd [:)]

..eller fortell at du er veldig bekymret og så får du henvisning til UL - Gratis!

Det fikk jeg. var riktig nok bekymret for noe nnet men er jo bare å prøve.
Den som ikke spør får ikke svar;)

ORIGINAL: Valentinebaby

Forresten noen som er fra Vestfold her?

Jepp [:)]

Tusen takk for alle svar. Utrolig deilig å få litt svar fra dere som har vært borti det samme. Gleder meg til ultralyden den 20 august. Da får jeg kanskje se den lille sprelle :)

Back
Topp