hjertelyden hos spiren`?

litlajento88

Betatt av forumet
Hei alle sammen;) og gratulerer så mye til alle, håper alt ordner seg for oss:) men lurte på en ting om det er vanlig at legene har sån apperat til å mål/høre hjertelyden ?? eller er det UL? har ikke vert gravid før som dere merker helt borte på såne ting... men skal til legen 4 mai, og hvordan vil hun da finne ut om jeg fortsatt er gravid osv?;) tror nok eg må bestille tidelig UL på privat, ringte i dag de sa jeg kunne komme inn i uke 7;) håper på noen svar;)

Vet ikke om alle leger har det, men min fastlege har et slikt apparat for å høre...[:)]
Lykke til på tidlig UL !

snille dere er som svarer meg;) jeg snakket med majorstua i dag, de sa jeg kunne ta tidelig UL etter uke 7;) men kan bli masse penger på alt eg vil gjøre hehe 3d osv;) men e nok verdt det;)

Nei du har jo egentlig rett i det. Men kunne jo virkelig tenkt med å hørt hjerte slå å se at alt var normalt:) kjempe redd viss du skjønner. har hat noe småsmå brunlige utflod 2 ganger... men legen sa jo at det ikke trengte å bety noe.. ja eg vet når eg hadde eggløsning.. men en jordmor da?har hun sån hjertelydapperat??

Ja e vel det hun har sagt til meg også;) at jeg måtte bare slappe av og tenke posetivt, men enklere sagt enn gjort.. Går på do for å sjekke trusen hele tiden:P føler det renner av meg hehe... men men har jo fortsatt graviditet tegna så går vel fint enda;) men hvordan får man tak i jordmor evt? er ikke sån super fornøyd med legen min... 

Nei var det eg også har hørt av ei jente da at hennes lege ikke hadde det... men legen tar vel gjevnlig sån blodprøve som går på livmoren eller sån stoff som skal økes etter hvert som tiden går;)

Hun e vel ikke så aller værst men vil bare ha en jordmor også;) kresen sikkert;) vi får se hvordan legen er når jeg skal på kontroll hos henne i 4 mai;) uke 9-10;) tusen takk for flotte svar;) angrer ikke et sekund på at jeg meldte meg inn her nei;) lurer på hva folk gjorde før uten internett:P i dag finner man jo alt her inne:)

Kjempe bra;) går å legge meg med et smil i kveld altså;)bare gleder meg til disse utrygge 12 uken er over;)

ORIGINAL: litlajento88

Nei var det eg også har hørt av ei jente da at hennes lege ikke hadde det... men legen tar vel gjevnlig sån blodprøve som går på livmoren eller sån stoff som skal økes etter hvert som tiden går;)

Eh, nei. Det er absolutt ingen slike blodprøver i løpet av hele svangerskapet, du har nok misforstått litt der. Legen din skal ikke "sjekke om du fortsatt er gravid" heller faktisk. Hvis du har tatt en positiv gravitest hjemme, og ikke har blødd etter det, så går leger og jordmødre ut fra at du er gravid uten flere undersøkelser.[;)] Denne brosjyren sier hva som skal skje på svangerskapskontrollene, jeg synes den er nyttig: http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00002/IS-1243_2673a.pdf

Sannsynligvis finner du telefonnummer til jordmor på hjemmesiden til kommunen. Mange steder finner du jordmor på gule sider. Ellers er det bare å ringe helsestasjonen, og høre om det er jordmor der som du kan bestille time til. Hvis det ikke er på din helsestasjon vet de helt sikkert telefonnummer til nærmeste.

Lykke til![:)] Jeg håper du klarer å slappe av mer etterhvert, og stole på kroppen din.

ORIGINAL: Sukkertopp

ORIGINAL: litlajento88

Eh, nei. Det er absolutt ingen slike blodprøver i løpet av hele svangerskapet, du har nok misforstått litt der. Legen din skal ikke "sjekke om du fortsatt er gravid" heller faktisk. Hvis du har tatt en positiv gravitest hjemme, og ikke har blødd etter det, så går leger og jordmødre ut fra at du er gravid uten flere undersøkelser.[;)] Denne brosjyren sier hva som skal skje på svangerskapskontrollene, jeg synes den er nyttig: http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00002/IS-1243_2673a.pdf

Sannsynligvis finner du telefonnummer til jordmor på hjemmesiden til kommunen. Mange steder finner du jordmor på gule sider. Ellers er det bare å ringe helsestasjonen, og høre om det er jordmor der som du kan bestille time til. Hvis det ikke er på din helsestasjon vet de helt sikkert telefonnummer til nærmeste.

Lykke til![:)] Jeg håper du klarer å slappe av mer etterhvert, og stole på kroppen din.

Takktakk;)

Back
Topp