Hjertelyden hos jordmor?

Mamma Ma

Flørter med forumet
Når hørte dere hjertelyden hos jordmor første gang? Når er det eventuelt vanlig å få høre denne hos jordmor?
Skal til jordmor i dag for første gang og er spent på om jeg får høre hjertelyden, er 15 + 1 i dag. Morkaken ligger på fremre vegg så det kan jo gjerne gjøre det vanskelig å høre hjertet nå, Noen med erfaringer på dette? Takker for alle svar :)

Her hører de ikke etter hjertelyden før i uke 24.. Nye retningslinjer tydeligvis.

skal til jordmor i morgen og er spent på om jeg får høre den.. her er vanligvis første jordmortime uke 24, men pga ferie til mallorca vil jeg sjekke t urinprøver og blodtrykk er ok, er 18+6 i morgen. Skal uansett på oul på fredag jeg da, så får nok høre den der, så er ikke kriiiiise om jeg ikke får høre med jm :p

Tusen takk for alle svar :) Var til jordmor i dag og fikk høre hjertelyden, det er jeg veldig glad for :) Har lagt syk med både omgangssyken, UVI og høy feber i noen dager, så da var det ekstra kjekt og beroligende å få høre den lille <3

Vi prøvde i uke 13, men fant den ikke. Fant den selv med doppler noen dager etterpå, og på ny hos jordmor i uke 15 :)

Så kjedelig. Det er jo en stor del av hvorfor jeg går, spesielt før man kjenner spark er det deilig å høre hjertelyden :)

Har ikke vært hos jordmor enda, men gyn på sykehuset fant hjertelyden med dopler allerede i uke 7 :)

Fikk høre hjertelyden i uke 12+2 :)

fikk høre med jordmor i dag, men KUN fordi jeg skulle på ultralyd i morgen. Hadde det vært lenger til oul hadde hun ikke sjekket.. er visst nye strenge restriksjoner på at de må vente til uke 24..

Jeg var til jordmor i uke17, og da sa jordmor at hun ikke ville høre etter hjertelyd. Begrunnelsen var at vi ikke hadde vært på ultralyd enda, og hvis vi ikke fant hjertelyden så ville vi (jeg og barnefar) bli bekymret, så måtte vi bli henvist til sykehuset osv. Så det var best å vente med å prøve. Jeg så babyen på ultralyd på første svangerskapskontroll (hurra!) og kjenner daglig liv, så jeg er ikke bekymret for at vi ikke ville funnet hjertelyden, men skjønner begrunnelsen. Snart blir det ordinær ultralyd, og jeg gleder meg! Endelig får barnefar se også

Back
Topp