Hjertelyden - gutt eller jente?

Mammasom19

Forelsket i forumet
Noen som har opplevd at hjertelyden har "stemt" med kjønnet? Mange sier at over 140 er jente og under er gutt? :) jordmor målte den til 150 i dag, men man kan vell ikke akkurat være sikker av den grunn. Har veldig på følelsen at det er en gutt, til tross for høy hjertelyd :D

Har høy puls på baby, er mellom 140-160, såvidt jeg klarte å telle!! Skal på OUL til fredag. 7 dager igjen!!! Da blir det spennende å se!!! :-D

Stemte hos oss forrige gang, så blir spennende å se om det stemmer denne gangen også

150/155 tidlig i svangerskapet, er ei jente:)

Låg på 143 her men ho såg ikkje kjønn
Følelse på jente da mannen har 2 jente fra før og eg ei.
Men kan no håpe det er en lite gut så gløyme seg inni der

I hvilken uke er det en kan måle hjertelyden for å få en pekepinn på kjønn? Noen som vet? :)
De sier jo at Doppler kan brukes fra uke 14/16 et sted, at man da kan høre hjertelyden. Noen finner den før, andre senere :) jeg fant den for litt over en uke siden, 15 uker nå.

For øvrig målte jeg frekvensen til 150 i minuttet her, jeg har sterk gutte-følelse og mannen tror jente <3 ifølge kjerringrådene er over 140 jente og under gutt, så vi får se hvem som har rett etterhvert <3

I hvilken uke er det en kan måle hjertelyden for å få en pekepinn på kjønn? Noen som vet? :)
Første kontroll hadde jeg i uke 13 (12+ et eller annet) og da fant hun den med en gang, men sa før at det ikke er unormalt å ikke finne den før litt senere. Dette var min 2 kontroll (16+5) :)

Lå på over 150 med jente forrige gang. På kontrollen sist ble det målt til 156. Så om jeg får jente denne gangen også, så stemmer det kanskje for meg :) Har følelse på gutt, men håper like mye det er en jente :) Trodde jeg kom til å ønske en av hver, men det har faktisk ingenting å si.

Målte hjerterytmen til 160, jordmor tippet jente, jeg kom hjem og så at storebror lå på akkurat det samme :p

Jordmor målte hjertelyden til 150 i minuttet, men jeg har siklelig guttefølelse :D og alle rundt tror det blir gutt så blir gøy å se på oul om 3 uker :D

Back
Topp