Hjertelyd

Tiika

Blir kjent med forumet
Hei!
Lurer på om noen har vært hos helsesøster å hørt hjertelyd? Skal på TUL 15 juli men det er så lenge til..Er nå 9+1 så skal vel høre hjertet nå?

Det er sjelden de lytter etter hjertelyd så tidlig. På helsestasjonen her gjør de det tidligst i uke 16.

Oi så seint. Husker ikke når jeg var å hørte hjertelyd med førstemann. Baah så sakte tiden går når man venter på tul :p

Hei!
Lurer på om noen har vært hos helsesøster å hørt hjertelyd? Skal på TUL 15 juli men det er så lenge til..Er nå 9+1 så skal vel høre hjertet nå?

Man hører som regel ikke hjertelyd med doppler før livmoren kommer opp av bekkenet/over skambeinet :) Kan godt være mulig å høre hjertelyd. Med første fikk vi høre det i uke 12-13

Jordmor lyttet etter hjertelyd i uke 12 sist svangerskap, og da var hun «overraska» over at hun fant den :) Hun sa før hun begynte at jeg måtte forberede meg på at det kunne være for tidlig til å kunne høre noe som helst :)

Vi fikk høre hjertet på innvendig ultralyd 7+2, men vet ikke når det er mulig å høre det utvendig :)

Her bruker ikke jordmor å forsøke å finne hjertelyd med doppler så tidlig som i uke 9 i allefall. Sist fikk jeg høre hjertelyd sånn ca rundt uke 12. Da fikk jeg beskjed om at det kunne være at hun ikke fant den, men at det ikke nødvendigvis betød at noe var galt. :)

Jordmora sjekket i går, var da 9+0. Hun hadde aldri funnet så tidlig før, men hun hadde lyst til å prøve :) Hun var borti hjertelyden såvidt ett par ganger, men jeg hørte ikke at det var ett hjerte .. Vurderer å låne dopler av ei venninne når vi skal til Syden, så jeg kan roe meg litt hvis jeg finner den :hilarious:

Back
Topp