Hjertelyd

Septemberspire17

Andre møte med forumet
Hei alle flotte kommende mammaer[emoji173] Var i dag hos jordmor. Hun skulle finne hjertelyd men fant den ikke.... Kjente jeg ble skikkelig skuffet og litt bekymret(sikkert unødig) Jeg er 15+2. Hun mente kanskje morkaken kunne ligge i veien. Jeg har heller ikke kjent noe liv enda, så håpet å få høre noe Når kjente dere liv, og fikk høre hjertelyd?

Jeg er 17 + 4 og kjenner ikke liv enda. Jordmor fant hjertelyd idag, men det er første gang lege/jordmor har villet sjekke. Før hun begynte sa hun at det kanskje er litt tidlig enda men hun kunne sjekke om hun fant den. Siden hun sa det så høres det ut som det ikke er unormalt at de ikke finner den så tidlig. Alt er sikkert i skjønneste orden men skjønner godt at du tenker på det. Har du vert på tidlig ul eller noe tidligere?

Fant hjertelyd uke 16+5, men såvidt. Legen leita lenge og fant den såvidt før den flytta seg igjen :) Alt er nok bra [emoji173]️

Legen sjekket og fant hjertelyd i uke 12 denne gangen. Var vel uke 11 sist. Tror ikkje eg kjente liv før i uke 20-21 sist (foranliggende morkke), mens denne gangen har eg kjent noe diffust til nå (15+6 i dag) men tror ikkje ordentlig bevegelse kommer før om noen uker. Usikker på plassering av morkake denne gangen.

Jeg er 17+2, og kjenner heller ingenting. Har prøvd å finne hjertelyd med dopler hjemme, noen ganger går det med en gang, mens jeg må gi opp å finne den andre ganger (senest i dag). Får ikke gjort så mye annet enn å vente på at fosteret skal vokse seg sterkt nok til at spark kjennes skikkelig. Jeg regner med at alt er bra der inne fremdeles.

Fikk høre hjerteslag hos jordmor uke 14+4, men hun pressiserte at det ikke var sikkert hun ville finne det og sa at om jeg ble nervøs av å ikke finne det ville hun heller la være å prøve. Var litt tidlig sa hun. Men da jeg hadde vært på 3 tul og sett hjerteslag og bevegelse tidligere tok vi et forsøk og hun fant lyden med en gang. Kommer veldig ann på hvordan babyen ligger når man leter.
Har kjent noe bevegelse, men ingenting skikkelig tydelig. Er min 2. så vet litt hva jeg skal kjenne etter.

Fikk høre hjerteslag hos jordmor i går når jeg var 15 pluss 4, men hun sa at det absolutt ikke var sikkert at hun fant, og at hun helt sikkert måtte lete litt. Men hun fant det med en gang :) så kommer nok veldig an på hvordan baby ligger, plassering av morkake osv. Dette er min nr 2, og jeg har kjent noen bevegelser som må være babyen i noen uker nå. Forrige svangerskap kjente jeg det i uke 17-18 første gang :)

Jeg er 18+1 og finner hjertelyd hjemme veldig lett, det har jeg gjort i mange uker allerede. Kjenner svake bevegelser.
Svangerskap nummer 2.

Var hos jordmor 15+0, fikk høre hjertelyd da. Jeg har morkaken på forsiden. Tror jeg har kjent liv en stund likevel. Hadde jeg ikke visst at morkaken lå foran hadde jeg ikke vært i tvil om at det var liv. Jm fortalte at selv om den lå foran kunne jeg kjenne liv, ettersom jeg ikke er førstegangs... Det ligger bare en slags "sperre" hos meg.. At man ikke skal kunne kjenne liv før etter uke20 når man har morkaken foran.

Jeg venter nr 4, og kjenner ikke bevegelser nå i uke 17+3. De tre forrige så kjente jeg bevegelse tidlig, nå ligger morkaka foran, og jeg kjenner ingenting. Jordmor har funnet hjertelyd siden 11+?.

Var hos jordmor 15+0, fikk høre hjertelyd da. Jeg har morkaken på forsiden. Tror jeg har kjent liv en stund likevel. Hadde jeg ikke visst at morkaken lå foran hadde jeg ikke vært i tvil om at det var liv. Jm fortalte at selv om den lå foran kunne jeg kjenne liv, ettersom jeg ikke er førstegangs... Det ligger bare en slags "sperre" hos meg.. At man ikke skal kunne kjenne liv før etter uke20 når man har morkaken foran.

Jeg er andregangs og har livmoren forran denne gangen også, kjenner nix og nada. Har prøvd å bryte ned mine egne forventninger og sperrer ift det å kjenne liv før uke 20, legger meg på rygg, dulter litt på magen og kjenner etter ved hvert fiber. Ingen respons :p Nå lengter jeg etter å kjenne noe!

Fikk høre hjertelyd hos legen i forrige uke 15+3, men den var vanskelig å finne så tok sin tid.

Jordmor fant den på 13+6, men da måtte doppler en vinkler helt neddi bekkenet mitt og hun mista den hver gang jeg pusta.

Jeg er andregangs og har livmoren forran denne gangen også, kjenner nix og nada. Har prøvd å bryte ned mine egne forventninger og sperrer ift det å kjenne liv før uke 20, legger meg på rygg, dulter litt på magen og kjenner etter ved hvert fiber. Ingen respons :p Nå lengter jeg etter å kjenne noe!

Jm fortalte at det kom også litt an på hvordan morkaken var plassert. Selv om den lå foran... den kunne jo ligge litt ut mot ene siden, sånn at man kjente noe på andre siden. Ev langt oppe og at man kjente noe langt nede. Den måtte ikke nødvendigvis dekke hele forsiden[emoji4]

Jeg har morkaken liggende på fremsiden og kjenner ingen spark enda. Er 17+6 idag.

Men jordmor klarte å finne hjertelyden i uke 13+6, men det tok veldig lang tid og hun måtte trykke og holde på en stund.

Idag også tok det litt tid før hun fant hjertelyden, men når hun først fant den så var det ingen tvil. Og vi hørte i tillegg at snuppa sparka no voldsomt inni magen.. men jeg kjente INGENTING pga morkaka.

Sist kjente jeg liv allerede i uke 16 selvom morkaka da også lå på fremsiden.

Er bare å smøre seg med tålmodighet. Ikke at det er no trøst. For man blir jo litt urolig...

Back
Topp