Hjertelyd

Mymlen93

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Skal på min første svangerskapskontroll når jeg er 13+4. Tror dere at legen vil prøve å høre hjerteslag ?

Min lege sjekket hjerteslag ved forrige graviditet, da var jeg 12 uker.
Hun informerte meg om at det var mulig at hun ikke fant den, og at jeg ikke måtte ha for store forhåpninger. Men hun fant den ganske fort . Var da 12+0

Legen min prøvde i uke 9 etter at jeg lovte å ikke bli stresset om hun ikke fant noe :)
Men hun har notert 213 på arket mitt.

Jeg hadde første kontroll 12+4. Legen sa vi kunne forsøke, men at jeg måtte være forberedt på at det ikke gikk. Heldig som jeg var, fikk jeg høre verdens fineste hjertelyd, og hun fant den med en gang :-)

Jeg spurte i uke 12. Jeg fikk blankt nei.. Det var skuffende..
Jeg fikk samme svar sist svangerskap, men det var fordi hun synes det var tidlig og ikke ville at jeg skulle bli skuffet. Det var helt greit for meg, jeg fikk høre hjertelyd hos jordmor uken etter. Hun sa bare at jeg ikke måtte ha for store forhåpninger, men jaggu fant hu sterk hjertelyd❤️

Jordmor lytta på meg i dag (12+4), men fant ikke hjertelyd. Hun sa det antakeligvis var for tidlig. Skal på ny time når jeg er 15+1. Håper jeg kan høre da!

Fikk høre hjertelyd hos jm 10+5 :-D
Jeg spurte om hun kunne høre og hun svarte at hun vanligvis ikke pleide å prøve så tidlig, at jeg ikke måtte bli skuffet hvis vi ikke fant den, men siden du er slank så skal jeg prøve.. :) hun tok seg god tid og fant den til slutt :-D

Håper virkelig jeg får et ja på mandag, at jordmor vil prøve å finne hjertelyd :) det hadde beroliget meg utrolig mye :)

Sist fikk jeg høre i uke 8 , fant ut senere at jeg var to uker lengere enn antatt. Denne gangen var jeg 10-11 uker og samme legen ville ikke sjekke i frykt om å ikle finne hjertelyde. Denne gangen virket det som om hun hadde mye å gjøre og at hun bare måtte gjøre seg ferdig meg.

Jeg fikk ikke høre hjertelyden i uke 13 nå. Hun mente sjansen for og ikke høre var større enn å høre, så det gjordet hun bare ikke. Skal til jordmor neste uke da, så er litt spent på om hun prøver

Fikk/arvet et apperat som jeg prøvde for første gang i går (14+0), fant faktisk hjertelyden. Ganske langt ned, på høgre side. Fikk det bare opp en periode før det forsvant, hørte at det kommet ann åå vinkelen til barnet også

Bare å spørre:) vis at du forstår at det ikke er sikkert det går. Mer sjans hvis de er trygge på at du ikke freaker hvis det ikke går. Legen slet litt, men fant tilslutt på meg:)

Back
Topp