Hjertelyd

lillemeg2

Glad i forumet
Februarhjertene2017
Jeg fikk i dag igjen en dopler som ei venninne lånte for sikkert 3 år siden, så bare av ren nysgjerrighet skulle jeg se om jeg fant hjertelyden. Jeg er nesten sikker på at jeg fant hjertelyden, men det rare var at jeg hørte det helt nederst i magen på begge sidene, men ikke midt på. Første tanke ville jo vert -er det tvillinger eller noe?
Men har jo vert på ul, å der så vi bare en (ikke at han gikk inn for å sjekke om der var 2, men går ut fra at man ser det tvert om det er 2? Var på ul i uke 7 ca. )

Så er sannsynligheten stor da for at det egentlig er egen puls lyd jeg har hørt? (Det var rimelig kjappe slag).

Jeg er ille den som blir redd om jeg ikke finner hjertelyd så tidlig altså, synes bare det hele var litt rart :P

Hvis du regner litt på hvor mange slag i minuttet det er. F.eks. hvis du teller hvor mange slag det er i 10 sekunder, så ganger du dette tallet med 6 for å se.
Din puls er for eksempel neppe oppe i 140 slag i minuttet :)
Eventuelt hvis du har en nyere Samsung telefon kan du måle din egen puls på telefonen. (Jeg har en samsung galaxy s6 jeg kan måle plusen min med)

Du må først finne din egen puls, den er ca i hele magen. Så må du lete etter den lille. Da hører du fort forskjell:) jeg finner den rett over skambeinet, men om jeg presser doppleren litt inn under benet, hører jeg det veldig godt:)

Jeg fikk i dag igjen en dopler som ei venninne lånte for sikkert 3 år siden, så bare av ren nysgjerrighet skulle jeg se om jeg fant hjertelyden. Jeg er nesten sikker på at jeg fant hjertelyden, men det rare var at jeg hørte det helt nederst i magen på begge sidene, men ikke midt på. Første tanke ville jo vert -er det tvillinger eller noe?
Men har jo vert på ul, å der så vi bare en (ikke at han gikk inn for å sjekke om der var 2, men går ut fra at man ser det tvert om det er 2? Var på ul i uke 7 ca. )

Så er sannsynligheten stor da for at det egentlig er egen puls lyd jeg har hørt? (Det var rimelig kjappe slag).

Jeg er ille den som blir redd om jeg ikke finner hjertelyd så tidlig altså, synes bare det hele var litt rart :p

Høres mest ut som du har funnet dine egne pulser i blodårene på magen, har to som ligger på hver sin side det er ganske enkelt å høre puls i. Litt tidlig å høre babyens puls i uke 7+2 også. Prøv igjen om noen uker du ;)

Hjerterytme og navlestreng kan man også finne på to forskjellige steder, men usikker på om det er så tidlig :)

Jeg fant 2 forskjellige lyder. En som gikk saktere enn den som "hoppet" avgårde. I dag er jeg 9+5, så jeg var 9+3 da jeg trodde jeg fant den selv.
Men vi får se :) som sagt så er ikke jeg den som blir nervøs om jeg ikke finner hjerte til lille så tidlig. Men jeg er nesten sikkert på at det var et lite babyhjerte jeg hørte. Syntes bare det var rart at jeg fant det bare nede i magen på hver side, mens nede i magen i midten fant jeg det ikke :P

Back
Topp