Hjertelyd

Dere som har hørt hjertelyden, hva ligger den på? Har alltid hørt at høy er jentelyd og lav er guttelyd. Det stemte med eldstemann her, som hadde hjertelyd mellom 130-140 gjennom hele svangerskapet. Denne gang er hjertelyden mellom 150-160.

Gutten min har 160 :) jenta mi hadde 150 :)

Hadde gutt sist, var alt mellom 130-180 alt etter som :p som regel i det lavere sjiktet da.

160 første gangen (11 uker) 140 andre gangen (13 uker). :)

150-157 de første tre målingene. Nå var den på 140 sist. Vet ikke kjønn.

Da jeg var på ul i uke 14, sa jeg til jordmor at hjertelyden burde stemme med jente siden den var høy. Da lo hun å sa at det var morsomt at alle trodde på dette. Det har kun med om babyen turner eller ligger i ro når du sjekker hjertelyden. Hun sa også at vi kan tenke oss at hvis vi hopper har vi høyere hjerterytme enn hvis vi ligger helt stille, hehe :) vi skal foressten ha gutt ;)

Har fått opp alt mellom 145 og 180. Synes det kan virke som den er høyere hvis jeg har vært i aktivitet eller akkurat spist.

Morsomt å høre deres hjertelyd og erfaringer med kjønn. Selvsagt er dette bare et av de mange mytene på å bestemme kjønn på og absolutt ikke noe man bør ta seriøst/som god fisk, men jeg synes det er litt spennende og morsomt uansett :)

Hjertelyden i uke 12 var på 168. Er en liten jente i magen her :)

144 - 148 i følge dopplene mine...vet ikke kjønn...de klarte ikke se det på OUL da den lå så dumt...

144 - 148 i følge dopplene mine...vet ikke kjønn...de klarte ikke se det på OUL da den lå så dumt...
Er omtrent der spira mi ligger i slag heller. Og der klarte de heller ikke å se kjønn på ul sist. Blir spennende på oul den 14.1 om de ser kjønnet da!

Back
Topp