Hjertelyd!

marlene87

Gift med forumet
Det er høyst uvanlig å høre hjertelyd så tidlig som noen skriver. Til de som leter febrilsk og ikke finner den; slapp heeelt av:) Har doppler selv, men blir ikke å prøve før jeg er godt over 12 uker (og da er det enda tidlig å finne den).

Ja synes også det er veldig rart at det er mange helt ned i uke 7 som menerå ha funnet hjertelyden. Selv om de vet hvor å lete. Spiren ligger så langt nede at til og med jormødre og leger som også vet hvor de skal lete ikke finner det før godt over uke 12... dette er mitt 5 barn, og vet hbor jeg skal lete, men i uke 10 registrerer jeg kunn min egen puls. Og jeg har faktisk det samme dopplern som både leger og jordmødre bruker....

Når jeg må på do så blir livmora presset opp, og den går faktisk til navlen (kjenner den pga kynnere). Og jeg er 8 uker imorgen (men er nr 3 på 3 år).

Ja synes også det er veldig rart at det er mange helt ned i uke 7 som menerå ha funnet hjertelyden. Selv om de vet hvor å lete. Spiren ligger så langt nede at til og med jormødre og leger som også vet hvor de skal lete ikke finner det før godt over uke 12... dette er mitt 5 barn, og vet hbor jeg skal lete, men i uke 10 registrerer jeg kunn min egen puls. Og jeg har faktisk det samme dopplern som både leger og jordmødre bruker....

Ikke enig i den bombastiske påståelsen at det ikke er mulig å finne hjertelyden i uke 10 fordi du ikke har gjort det eller legen din ikke klarer det. Legen MIN fant hjertelyden i uke 9 med førstemann og uke 10 denne gangen. Og jeg har funnet den med egen doppler også. Og i likhet med deg VET jeg hvordan babyens hjertelyd er i forhold til min egen - no way at jeg har 160 slag i minuttet ;)

Man kan sikkert finne den ganske tidlig, men det er vel heller uvanlig så vi får ikke bli hysteriske om vi ikke finner den så tidlig.. :-)

Ikke enig i den bombastiske påståelsen at det ikke er mulig å finne hjertelyden i uke 10 fordi du ikke har gjort det eller legen din ikke klarer det. Legen MIN fant hjertelyden i uke 9 med førstemann og uke 10 denne gangen. Og jeg har funnet den med egen doppler også. Og i likhet med deg VET jeg hvordan babyens hjertelyd er i forhold til min egen - no way at jeg har 160 slag i minuttet ;)
Hold hue kaldt da. Jeg sa bare at jeg og syntes det var rart at de fant den så langt nede som uke 7. Legen har ikke prøvd på meg engang. Jeg har lest dette på nett. Deriblandt her på bv...

Jeg fant misi siste svangerskap i uke 9. Nå er jeg 9 uker i dag men har ikke funnet den enda. Men var på ul i går så vet at det slår. Snakket litt med legen om hvor tydelig man kan høre det og hun sa det kommer helt Ann på hvor i livmoren fostret ligger og hvor i fostersekken den ligger. Men at det v at mulig og høre den godt og tydelig ca fra uke 9 10 men man kunne også finne den før. Men om man fant den i uke 7 var man nok litt lenger på vei da det var veldig tIdeLig. Sa da vet dere legens uttalelse :)

Back
Topp