Hjertelyd

Lillemy91~

Forelsket i forumet
Når får man høre denne hjertelyden hos legen da? eller er det bare hos jordmor?
ei venninne av meg sa at hun fikk høre hjertelyden på første kontroll, og dette var før hun var 12 uker på vei. har legetime på mandag så er litt spent! ;)

Hei, forrige gang spurte j om å få høre h,lyden i uke 8-9 men da sa hun at det var for tidlig, og fikk høre det etter uke 12 ja:)

Åh.. jaja. her må man bare smøre seg med tålmodighet ja:p hehe...

Tror nok ikke de prøver før etter uke 12 nei.. :) Jeg har doppler hjemme selv og har måttet bruke laaaaang tid på å finne hjertelyden.. klarte det til slutt da.. Men klarer bare å holde på den i 3-4 sek.. :) så er nok alt for tidlig.. Men det er bare å glede seg, er jo en av verdens fineste lyd :D

Forrige gang ville ikke legen lytte før på 24 ukers kontrollen. Da jeg hadde første kontrollen ved nesten 13 uker ville hun ikke, selv om jeg sa jeg hadde vært på ultralyd og hadde brukt doppler hjemme allerede.

Prøver nok ikke med doppler hjemme før kanskje uke 10 eller noe denne gangen.

Jeg var hos legen da jeg var 8+1,da spurte jeg om han kunne prøve. Han sa ja hvis jeg lovte å ikke bli redd hvis han ikke fant den. Klarte å registrere den flere ganger,140-171 slag i minuttet,men kunne ikke høre den. Kom bare opp som et tall på måleren,men det var jo ikke mitt hjerteslag;) så selv om jeg ikke kunne høre den så vet jeg at hjertet slår der inne:)

Back
Topp