Hjertelyd?

3.gull

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg var på første svangerskapskontroll i dag. De lyttet etter hjertelyden, men fant den ikke. Jeg er 12+ 3 uker. Hvor mange av dere fant/ fant ikke hjertelyd på dette tidspunkt? Jeg var på ultralyd for to uker siden og da så jeg en vilter krabat inni der:-) Men blir litt engstelig likevel...

Har og vært hos jm i dag.Jeg er 12+1,-fant heller ikke hjertelyden.Men det er litt tidlig enda,-og det er forskjellig fra kvinne til kvinne.I tillegg kommer det ann på hvordan den lille ligger.Med min første hørte jeg det i uke 14.Så du kan slappe av hvis du fortsatt kjenner på graviditetssymtomer,og ikke har noen blødninger

isje alltid en finne hjertelyden så tidlid, me førstemann så va eg ca 14 uker når de fant den,legen prøvde å finne den nå når eg va på 1 kontroll men hørte bare forservann + eg va bare 10 uker så d e bare å ha tolmodighet sjøl om d kan ver frusterende siden man vil jo ha virkelighetstegn på at d faktisk e et levende liv inni magen og hos mange forsvinne det svangerskapsymtmer  etterhvert som man bikke 12 uker så då føle jo mange at de isje e gravide lengre :P

Fant hjertelyden første gang 10+1 og har kjent det hver gang jeg har skjekka etter det, høres kjempegodt. Men vet av flere som ikke har funnet det ved den tiden enda :)

I forrige svangerskap var jeg med jordmor i uke 12, da fikk jeg høre hjertelyd. Men hun sa til meg på forhånd at jeg måtte ikke bli engstelig dersom jeg ikke fikk høre, for det var ganske tidlig, og ikke alltid man finner den. 

Så tror ikke du skal bekymre deg :)

Jeg fikk høre den på kontroll da jeg var 11+5 :) Men måtte leite litt, har funnet den selv nå de siste dagene og da er den klar og tydelig. På første svangerskap hadde jeg morkaken fremme, men hørte hjertelyden hos lege når jeg var 12 uker..
Men du treng ikke engste deg, er ikke uvanlig å ikke finne den når en er 12 uker på vei, det er fremdeles tidlig og babyen ligg langt nede:)

Jeg var på førstkontroll på fredag som var og var da 13 uker, hun fan heller ikke hjertelyden, JM sa at det var veldig normalt, men jeg ble kjempenervøs, ringte legen også å snakket med han fordi jeg måtte høre det fra en annen også som sa at det var normalt, og han sa at det er ikke noe å bekymre seg for. Da roet jeg meg litt. Heldigvis har jeg en Doppler hjemme så jeg fant hjertelyden i går ca 176 herlige slag  i minuttet. men skjønner at ddu blir bekymret men alt er nok i skjønneste orden :)

3.gull skrev:
Hei. Jeg var på første svangerskapskontroll i dag. De lyttet etter hjertelyden, men fant den ikke. Jeg er 12+ 3 uker. Hvor mange av dere fant/ fant ikke hjertelyd på dette tidspunkt? Jeg var på ultralyd for to uker siden og da så jeg en vilter krabat inni der:-) Men blir litt engstelig likevel...

Ikke grunn til bekymring, jeg hørte den sist i uke 12, men legen letet lenge med å finne den

Back
Topp