hjertelyd :):)

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Hørte hjertelyd i dag, 5+2 i dag.. hørte med en sånn angel sound.. og det var helt sykt!! :D trodde ikke det hørtes så  tidlig, og det var kjempehøy lyd også:D

Tror jeg og hørte det, var da rett over 6 uker :) veldig svak lyd, akkurat som om det var langt borte. Hørte det klarere i går, men er for mye forstyrrelser til at babywatcheren klarer å måle slagene :) spennende er det og en bekreftelse på at det er noe der :D

det går vel ikke ann å høre det så tidlig? livmora er jo bak symfysen lenge til.

trodde heller ikke det gikk ann å høre så tidlig, men kanskje du er lenger på vei enn du tror? :) Mente hjerte begynte å slå i uke 6.

Tror ikke jeg er lengre på vei nei.. men ar en veninne som er like langt som meg, og hun kunne også høre den.. 

hvordan hørtes det?  det er fult mulig at du hørte din egen puls ;) veldig lett å bli forvirret  siden det er 2 store pulsårer i nærheten :)

mama<3ania skrev:
hvordan hørtes det?  det er fult mulig at du hørte din egen puls ;) veldig lett å bli forvirret  siden det er 2 store pulsårer i nærheten :)

viss en vet hva en skal høre etter så er det veldig stor forskjell på din og babyens, babyens høres ut som et lite tog som kjører kjempefort......

Det er helt sikkert din egen puls du har hørt :) Vi forsøkte iforrigårs og vi fant verken den til meg eller min venninne som er 11 uker, kun vår egen.

hvis man brått kan høre hjertelyden til embryoet fra man er 5 uker på vei, hvorfor er det mange leger og jordmødre som ikke vil lete etter hjertelyden før man er 14 uker på vei da? 

3xS skrev:
hvis man brått kan høre hjertelyden til embryoet fra man er 5 uker på vei, hvorfor er det mange leger og jordmødre som ikke vil lete etter hjertelyden før man er 14 uker på vei da? 

jeg synes og uke 5 er tidlig, kan forstå uke 10-12 og selv da må en lete litt, men grunnen til at mange vil vente til uke 14 og noen enda lengre er redd for ubegrunnede bekymringer fra den gravide viss de ikke finner den

Når jeg var gravid med min datter fant jeg hjertelyd 10 uker på vei. Det kommer ann på hvor stor livmor du har, om den har kommet over skambeinet. Har hatt store livmor med begge mine barn (også denne). Vist barnet ligger bak skambeinet er det nesten umulig å høre hjertelyden da lyden ikke kan bevege seg gjennom bein, kun væske :) vi må nok alle smøre oss med tålmodighet jallefall 3-4 uke til. ;) spennende!! Kan jo nesten gjette kjønnet da basert på hjertelyden ;) hehehe

jeg vet. og det er umulig å finne hjertelyden før livmora har kommet over symfysen, og den kommer ikke over symfysen før tidligst uke 10! 

EmilyTheStrange skrev:

3xS skrev:

jeg synes og uke 5 er tidlig, kan forstå uke 10-12 og selv da må en lete litt, men grunnen til at mange vil vente til uke 14 og noen enda lengre er redd for ubegrunnede bekymringer fra den gravide viss de ikke finner den

Er det så bra å holde på med doppler så tidlig? JM sa til meg sist at de ikke lyttet etter hjertet før etter 1. trimester en gang (husker ikke nøyaktig uke) pga strålingen ikke var bra for fosteret.

Back
Topp