Hjertelyd!

Xeena

Andre møte med forumet
Vi (samboer og jeg) var sammen hos jordmor og fikk høre hjertelyden i dag. En fantastisk opplevelse! Det er et lite menneske som lever der inne! [:D]

å, så kjekt! Gleder meg til vi skal få høre hjertelyden også. Skal ikke til legen før om to uker..er SÅ lenge til!
Var det doppler undersøkelse? Har ikke så mye greie på det, hvordan foregikk undersøkelsen?
Hvor langt er du på vei?[:)]

Oj, jeg så ikke tickeren din før nå, unnskyld[;)]
Vi er jo omtrent like langt på vei!
Jeg er litt usikker med tanke på datoen, kan være før også, men det får jeg vel vite hos legen tenker jeg[:D]

Åååh, såå spennende. Jordmoren i vår bydel har falt og brukket lårbeinet, så vi må nok vente til vi skal tilbake til legen igjen... Men jeg vil også høre hjertelyden snart. Drømte i natt at jeg fødte en gutt [:)]

så koselig...
jeg skal til jordmor 12 desember...[:D]

Det var også en god opplevelse å være hos jordmor, og ikke hos stressa lege. Vi snakket i en time!
Artig at vi er omtrent like langt, adina. Selv har jeg fått en dato hos legen, en hos jordmor, og en tredje her på BV. Men det er bare 1-2 dager som skiller, så jeg er ikke bekymret. Bare meget lykkelig [:D]

Hei, jeg var hos jordmor i dag og hørte hjertelyden!!! Endelig et bevis til [:D] Det var spesielt...som en hilsen fra den lille[:)]

(er 11 uker og 4 dagerpå veg)

vet du hvor hun kjøpte den? kunne tenkt meg en selv jeg[:D]

ORIGINAL: Xeena

Vi (samboer og jeg) var sammen hos jordmor og fikk høre hjertelyden i dag. En fantastisk opplevelse! Det er et lite menneske som lever der inne! [:D]

ja det er en veldig spesiell opplevelse,vi var i uke 9.å skal igjen om en uke.åh jeg gleder meg som en liten unge..da har jeg passert di 12 ukene også.så da kan vi tenke på å fortelle det til folk.men det er jo greit å få en sjekk først![:)]

Må man til jordmor får å få høre hjertelyden? Skal til legen neste uke og håper jeg da får en mulighet.

Oi..
Dere har fått mye oppfølging..
Jeg har vært til jordmor 1 gang og legen 2 ganger.. fikk henvisning til ultralyd i januar og har ikke vært til legen siden midten av november.. Føler meg ikke særlig ivaretatt.. ingen har trykket på meg, Kun blodtrykk og vekt + blodprøvene har skjedd med meg.. har ikke hørt min lilles hjerteslag enda.... Har termin 7juni..

Jeg har kun vært hos jordmor en gang, og legen en gang. Var hos legen da jeg var 10+2, og fikk høre en kjempesterk hjertelyd! Det var visst ikke så vanlig at man hører det så tidlig, så der var vi heldige. Da jeg var hos jordmor, var jeg 14+5, og da var det så vidt vi fikk høre den.
Ble litt småskuffet, men om 1 mnd og 2 dager skal vi på ultralyd, og det blir stor stas!

Jeg var hor jormor på tirsdag, men vi hørte ikke noe hjertelyd.
Hun kunne høre at det var noe der inne ("noe????" hehe) men h*n lå godt gjemt. [:-]
Skulle få komme innom i romjulen så skulle vi få høre! Det gleder jeg meg til! [:D]

Back
Topp