hjertelyd

lykkelita24

Forelsket i forumet
Er det noen som opplever jm og lege som ikke vil høre etter hjertelyd?
Ingen av dem vil med meg, babyen liker det ikke visstnok på forskning, måtte nesten grine meg til det på siste jm-time, og da var eg 20uke, slik var det ikkje med patrick. Men fekk høre i 5sek.jaaa, 5sek. den var på 153. Så ok.....................ville jo bare høre alt er bra [&:] ser bare så mange av dere har fått hørt lenge før meg. når eg var 17uke på vei var d nemli IKKJE aktuelt

Hmm... jøsses, så rart! Jm her tar det som en selvfølge at hun skal høre etter hjertelyden! ikke vært hos lege siden svangerskapsuke 9, så han vet jeg ikke hva gjør..

liker ikke babyen det? har dem sagt det?

Det var jm som sa det uroer babyen, så har ikke brukt den jeg har heime heller denne gang [:@] men men...har jo endeli bjønt kjenne liv kvar dag no. men skulle jo tru jm SKAL høre etter <3lyd
ORIGINAL: atene

liker ikke babyen det? har dem sagt det?

Det høres rart ut[:)] Jeg har vært hos forskjellige leger og alle har hørt på hjertelyden og det har aldri blitt nevnt at det kan være farlig. Hmmm....[8|] Hvis du bekymrer deg litt hadde ikke jeg nølt og brukt den du har hjemme for å høre hjertelyden[:)]

Både legen og jm min hører etter hjertelyd på hver kontroll...... hadde bytte jm jeg.

hører på den nesten hver kveld jeg... som regel  er han veldig aktiv på kvelden.. og hører masse spark og bevegelser... men i kveld tror jeg han sov[:-]

Det var merkelig. Trodde også at det var en av de vanlige undersøkelsene på hver kontroll.

Jeg har ikke hørt hjertelyden hos legen enda heller, men det er fordi jeg først var hos en vikar og doppleren var ødelagt. Gang nr to hadde de fortsatt ikke fått den nye. Ingen av dem nevnte at babyen ikke likte det, eller at det kunne virke forstyrrende. Jordmor skal jeg ikke til før om to uker, så regner med jeg får høre da.

Men heldigvis kan jeg høre den akkurat når jeg vil hjemme[:D][:D] Selv om det ikke blir så ofte, siden jeg kjenner liv hver dag. Er så glad jeg kjøpte angelsounden! For ellers hadde jeg jo ikke fått høre hjertelyden enda (utenom på ul da).

ja, syns d er veeeldi spesielt, men ga klar beskjed siste gangen, og hun gjorde d uten å like d sa ho...
Ikke bare bytte jm her på bygda ;) hehe, utvalge er ikkje stort [:)] men trur ho e ganske flink ellers, virka slik

Jeg har ennå ikke hørt hjertelyden denne gangen. Var på kontroll i uke 21 og da klarte ikke legen å få den inn. Han fikk bare inn spark,for hele magen hoppet opp og ned.
Angående bruk av doppler har jeg lest i boken til Gro Nylander mener jeg at det ikke er anbefalt for moro skyld.Det sender lydbølger inn til babyen,som selvfølgelig kan virke forstyrrende. Men om babyen liker det eller ikke,vet jeg ikke.

hmmm aldri hørt det skal være noe farlig , har hørt de ikke vil ta ul for ofte , men ikke hjertelyd ... jm og lege hører på den hver gang jeg er på kontroll

tok ikke det hos legen, første time.
men jordmor tok det på første timen når jeg var i uke 16, hun holdt den litt lengre til jeg var "fornøyd" så fikk høre det godt:) hun sa det var noe hun kom til å gjøre vær gang.

noen leger og jordmødre burde gå igjennom utdanningen sin omigjenn..

Back
Topp