hjertelyd?

kathrint

Forelsket i forumet
finner ikke hjertelyden med sånn angel sound:/ er 10+2 idag.. er ikke det langt nede på magen man finner den?

Jo, men jeg fant den ikke før i går 12+3.. Prøvde tidligere, men da fant jeg den ikke. Har vel noe med at livmoren kommer opp rundt uke 12[:)]

Det kan være vanskelig å finne hjertelyden før livmoren har kommet over skambenet. Det gjør det oftest rundt uke 12. Så fortvil ikke.

okey:) da får jeg vente i spenning et par uke til:) kansje legen finner den er 11+4 når jeg skal dit:)

du trenger overhode ikke bekymre deg. Selv leger kan ha problemer med å finne hjertelyden helt fram til uke 15. Og det er på grunn av mors hysteri at mange leger/jordmødre ikke vil prøve å lete etter hjertelyden før rundt uke 16, nettopp fordi det ikke er sikkert at de finner den, selv om alt er i den skjønneste orden.
I tillegg så har jo form på livmor også litt å si. Ligger den langt nede, langt mot ryggen, ligger morkake foran etc...mye som spiller inn. Men bare slapp av, det kommer![;)]

(Uten å gi deg falske forhåpninger da så fant jeg hjertelyden mye lengre opp enn hva jeg trodde. Jeg lette rundt kanten på skambeinet, men fant den ca midt i mellom skambein og navle fra uke 9+3/4. Men det kan jo ha noe med at jeg er andregangs...kanskje?[&:])

hehe:p nei sjønna, kansje jeg bare skal pakke den vekk, å vente til legetimen:) jeg er også andregangs:)

Back
Topp