Hjertelyd uke 12

Aili

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Augustmagi 2025
Hei! Sniker fra juliforumet. Noen som har lyttet på hjertelyd i uke 12 hos jordmor? Tas det innvendig eller utvendig? Noen som vet? :D

Jeg tok innvendig UL ganske tidlig. Fikk høre hjertelyden da, ja. Det var i uke 7, nesten 8. :)

Okei! Da er det mulig at jeg surrer litt :) jeg skal ikke på ul. Skal bare lytte på hjertelyden. Vet ikke hva slags instrumenter som brukes til det jeg :)

Man får ofte høre hjertelyd på tidlig UL, da er det innvendig før uke 12. Hos jordmor hører de med doppler utvendig (med mindre hun har UL apparat da). Om hun sjekker eller ikke kommer litt an på om hun mener det er tidlig å lete eller synes det er greit. Noen er redde for å lete, og ikke finne den. Det er vanskelig å finne den i starten, så mange venter med å sjekke til senere. Vil tro hun hører etter den i uke 12.

Jeg tok tidlig ultralyd utvendig i uke 8+0 og hørte hjertelyden. Hørte også hjertelyden hos legen med doppler da jeg var 9+6 uker. Men fikk beskjed begge gangene at det kunne være for tidlig å se og høre, så er nok forskjellig fra person til person :)

Jeg er 3dje gangs, var 10 uker akkurat da jm fsnt klar å fin hjertelyd m dopleren sin

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp