Hjertelyd sier gutt...tror jeg

Chello

Forelsket i forumet
Har hørt hjertelyden siden 9. uke. Uke 9+5 lå den på gjennomsnittlig 177 slag/min. Uke 10 og 11 var den sunket til 165 slag/min. Uke 12 lå den på 155 slag/ min.....og nå i dag uke 13+2 145 slag i minuttet. Etter mine erfaringer har jeg en gutt i magen ;) basert på min sønns hjertelyd (145) og min datters (160) :) = gutt ;) samme sier magefølelsen, og den har aldri tatt feil.... ;) har dere magefølelse da jenter?

Blistex skrev:
Jeg har absolutt ingen magefølelse... Veldig spent

Morsomt om du har rett da!

Sønnen min hadde "jente-hjertelyd", lå på 159-men det ble en gutt, så jeg har ingen tro på at dette indikerer kjønn.. Men intuisjonen din kan være rett for det:-)

Jeg har magefølelse på gutt

Jeg har en magefølelse på gutt. Men hvis jeg skal basere det på hjertelyden så får jeg vel kanskje en jente, men blir veldig spennende og se, gleder meg til ordinær Ultralyd, håper jeg får time snart, og at ikke knerten i magen er sjenert.

Hmm :) Har noen en forklaring på hjertelyd, hvorfor den "viser" gutt eller jente? :)

Påskeharen: Det sies at gutter har lavere hjertelyd enn jenter. 

Selv vet jeg ikke hva hjertelyden er, angelsounden sier ikke hvor mye det slår. Når det kommer til mage følelse har jeg en følelse på jente denne gangen; har til og med snakket om hun til sambo 

Dunn skrev:

Selv vet jeg ikke hva hjertelyden er, angelsounden sier ikke hvor mye det slår. Når det kommer til mage følelse har jeg en følelse på jente denne gangen; har til og med snakket om hun til sambo 

Du kan finne det ut selv. Du teller hjerteslagene i 15sek og ganger med 4 for å finne for ett minutt :) lykke til

Hmm, er fortsatt ikke helt med. Hvorfor har gutter lavere hjertelyd enn jenter? Hva er det som gjør at gutter får lavere enn jenter?

Jeg aner egentlig ikke hva magefølelsen sier utnom at jeg ikke kan forstå at det kan bli noe annet enn jente da jeg har vanskeligheter for å se for meg at jeg er mor til en gutt.. Hehe. Men tiden vil vise, spennende :)

Sjakk Matt skrev:

Dunn skrev:

Du kan finne det ut selv. Du teller hjerteslagene i 15sek og ganger med 4 for å finne for ett minutt :) lykke til

Jeg vet, men har ikke gjort det enda. :-p 

Med Sebastian hadde jeg ingen følelse på hva jeg fikk. Denne gangen har Jeg følt at jeg får jente.. Det vil si når jeg hadde tatt den første Graviditets Testen så tenkte jeg bare på jente navn.. Uten at jeg helt tenkte Meg om. Så har jeg hatt ett par Episoder til jeg bare tenker på jente. På samboeren min sin side er det ingen jenter, bare inngiftet i familien. Så hadde vær morsomt om det blir jente men blir glad Uansett. Bare barnet er friskt<3 >

Jeg har iiingen magefølelse. Hadde magefølelse på jente da jeg ble fortalt sist at det ble gutt, og da ble jeg faktisk så skuffet over min egen intuisjon at jeg ikke har tord å forme en denne gangen. Tror kanskje det jeg hadde sist var ønsketenkning.

Når det kommer til hjerteslag osv er jeg helt med på at det kan ha noe for seg. han jordmoren som var med på sesong to av jordmødrene gjettet jo alltid kjønn utifra hjertelyd og hadde rett med alle damene som var med på serien. 

Har overhodet ingen magefølelse. Svangerskapet er igrunnen ikke så altfor ulikt som sist, så kanskje det er gutt nummer to? Jeg TROR det er gutt, men jeg føler det ikke. Er ikke av dem som bare VET hva kjønnet er..

Påskeharen skrev:
Hmm :) Har noen en forklaring på hjertelyd, hvorfor den "viser" gutt eller jente? :)

Myten sier:
Over 140 slag/min = jente
Under 140 slag/min = gutt

Imogene skrev:

Påskeharen skrev:

Myten sier:

Ja, jeg vet det, men hvorfor er det sånn? Har det noe med hormoner som styrer hjertelyd eller hva?

Påskeharen skrev:

Imogene skrev:

Påskeharen skrev:

Myten sier:

Ja, jeg vet det, men hvorfor er det sånn? Har det noe med hormoner som styrer hjertelyd eller hva?

Det er bare en myte! :) Gutten min hadde høy hjertelyd! ;)

Magefølelsen min sier meg desverre bare at jeg er kvalm! Bah!! Vet ikke om jeg vil vite kjønne denne gangen engang heller.

På hvilket tidspunkt skal hjertelyden måles da? I uke 11 var hjertelyden her 175...betyr det jente da eller???

Back
Topp