Hjertelyd på kontroller

Frøknaa :)

Gift med forumet
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg begynte å tenke på en ting etter kontroll hos legen i dag. Når de skal høre etter hjertelyd gjør de det alltid på samme sted, min høyre side ca midt på magen. Jeg har vært hos 3 forskjellige leger pga ferietid, så det er ikke bare min lege som har et favorittsted. Babyen beveger seg mye frem og tilbake, med bare minutters mellomrom kan jeg kjenne spark helt øverst under ribbeina og så nede i bekkenet. Likevel finner legene hjertelyden på akkurat samme sted hver gang. Er det sånn for alle?
 
Selv om du kjenner spark ulike steder med kort mellomrom, betyr det ikke at baby har snudd seg. Du kan kjenne bevegelser fra alle delene av babys kropp :) naturlig om feks hendene peker nedover og beina oppover eller til siden samtidig. hjertelyden vil antakelig finnes på litt ulike steder altså, men ofte ligger fosteret på en «typisk» måte, og da kan det jo hende at din baby gjør det og at hjertelyden relativt lett finnes i det området fra gang til gang :)
 
Hjertelyden på min finner vi alltid på venstre side, der han ligger med ryggen ut mot magen. Jeg kjenner mye bevegelse både oppe og nede i magen, men det er bein og armer.
 
Jordmor sa til meg at det nesten alltid er navlesnoren som man treffer. Hjertet treffer man sjeldent. Navlesnoren er jo litt overalt inni der
 
Nei her traff hun det ikke med en gang i dag. Måtte flytte doppleren til der han har ryggen sin :)
 
Back
Topp