hjertelyd.....OPPDATERT

Smurfen26

Blir kjent med forumet
Noen som har hørt hjertelyd allerede? Hvor tidlig evnt? Legen fant ikke hjertelyd i dag, og det gjør med litt bekymret[:(]

[hr]Ringte sykehuset selv jeg, og fikk UL med en gang[:D]  Så nå vet jeg at det lille hjertet slår og at jeg er rundt 8 uker som jeg trodde
Blir så innmari sint på disse legene som bare gjør oss mer forvirret og bekymret

Har du vært på ultralyd i dag? Jeg var på ultralyd i dag og fikk se at hjerte slo, men fikk ikke høre det for han visste ikke hvordan han skrudde på lyden [>:]

nei, legen brukte bare doppler på meg. Han skal henvise meg til tidlig UL, eller sende inn et brev om ønske. Han sa at det er mulig jeg får avslag da?[:@] 

Det er slett ikke uvanlig å ikke høre hjertelyd så tidlig, det er faktisk mange leger som ikke leter etter hjertelyden på et så tidlig stadie, fordi det bare skaper unødvendig bekymring hvis legen ikke finner den.

Jeg var til kontroll tirsdag, min lege hørte ikke etter hjertelyd.

Du må ikke bekymre deg. Det er VELDIG tidlig å høre hjerte lyden nå. Var til kontroll sist når jeg var 12 uker på vei og da fikk jeg høre hjertelyden. Jordmor sa at det var ikke sikkert vi kunne høre hjertet så jeg måtte ikke bli bekymret hvis hun ikke fikk det frem. Så slapp av, alt er nok helt i orden[:)]

har å hørt at mann ikke kan høre hjerte lyden saå tidli at mange må vente noen uker xtra før di får høre hjerte lyden,
alt er nok i den skjøneste orden:)men skjønner godt at du blir bekymra

Det er nok bare litt tidlig å høre det med doppler.. Men min første hørte de ikke hjertelyden med doppler for jeg var over 16 uker på vei...

[:D][:D][:D]

Er det vanlig å ha kontroll i uke 8? Har min første kontroll i uke 13.. 'Ring vis du lurer på noe i mellomtiden' sa de..

ORIGINAL: hysteria

Er det vanlig å ha kontroll i uke 8? Har min første kontroll i uke 13.. 'Ring vis du lurer på noe i mellomtiden' sa de..

Er ikke vanlig før omkring uke 12 nei... Som regel ikke nødvendig heller, hvis man er frisk og rask, og ikke har noen bekymringer rundt svangerskapet[:)]

ORIGINAL: hysteria

Det er opp til hver enkelt lege tror jeg. Hadde første sjekk når jeg var 8 uker sist også.

Ok takk, blir litt usikker.. Kvinner har jo født barn uten en eneste legekontroll i millioner av år.. Men ønsker jo å få det jeg kan få av legekontroller og sånt..

Godt det ordna seg, da kan du slappe av [:D][:D][:D]

Sniker litt fra januar jeg [;)]

jeg hørte ikke hjertet til lillegull før uke 12, så dette er ingenting å bekymre seg over! [:)]

Back
Topp