Hjertelyd og plumbotest :P

*lmk88*

Glad i forumet
Ossen fungerer den plumbotesten?
Og hva skal hjertelyden ligge på hvis det er gutt/jente?

Moro å se om dette evt stemmer...

Google ga meg disse svarene:

Plumbo:
Tiss i en kopp og tilsett to spiseskjeer med pulver-Plumbo. Bland godt (gjøres ute pga. det lukter høgg) og la stå i 30 minutter. Se så på fargen:

Rød, svart og brun = gutt
Blå eller grønn = jente

Hjertelyden:
Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente.

*Månestråle* skrev:
Google ga meg disse svarene:

Plumbo:
Tiss i en kopp og tilsett to spiseskjeer med pulver-Plumbo. Bland godt (gjøres ute pga. det lukter høgg) og la stå i 30 minutter. Se så på fargen:

Rød, svart og brun = gutt
Blå eller grønn = jente

Hjertelyden:
Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente.
Når annbefaler de å ta denne plumbo testen?? :)
Har sinnsykt lyst å prøve :)

vet ikkje når det er best å ta plumbotesten.. men er vel bare å prøve vel?
eg har hørt over og under 150 og ikkje 140..
dattera mi låg i gjennomsnitt på 156 og gutten på 148..
har ikkje hørt den enda denne gangen men tror eg venter jente

Dette må helt klart prøves ut

Jeg leste litt om plumbotesten istad, sto det var aller best å teste etter fire mnd. men er vel bare å teste tror jeg.. ? (-:

Men sånt er morsomt å teste, uten å ta det så høytidig:-D

Det stod at det var anbefalt å teste etter uke 20 eller noe, et sted jeg leste. Men jeg har testet, og jeg fikk helt brun farge :p Blir spennende å se om det stemmer!!

Vil bare si at Plumbo er ikke noe man skal rote med når man er gravid. Å inhalere den "dampen" som kommer eller bare lukten av det er ikke bra...... Det er veldig sterke greier, og kan meget mulig være skadelig for barnet. Så vil anbefale dere å holde dere unna denne testen...... Så var det sagt for endte gang her inne 

Hilsen gledesdreperen!

mammamoren skrev:
Vil bare si at Plumbo er ikke noe man skal rote med når man er gravid. Å inhalere den "dampen" som kommer eller bare lukten av det er ikke bra...... Det er veldig sterke greier, og kan meget mulig være skadelig for barnet. Så vil anbefale dere å holde dere unna denne testen...... Så var det sagt for endte gang her inne 

Hilsen gledesdreperen!

Da jeg leste litt om testen på forskjellige forum, så sto det vel overalt at man burde blande ute og aller helst få noen andre til å blande så gjør man det burde det jo ikke være så ille:-)

lnie skrev:

mammamoren skrev:

Hilsen gledesdreperen!

Da jeg leste litt om testen på forskjellige forum, så sto det vel overalt at man burde blande ute og aller helst få noen andre til å blande så gjør man det burde det jo ikke være så ille:-)

Vel...... hehe..... holder meg heller unna jeg da. plumbo er sterke fy fy saker, så lar heller være. emoticon  Sikkert mange som står og blander og styrer på og ikke vet det kan være farlig. Så ville i hvert fall informere. Tror ikke noe som helst på det heller, så sparer meg for "giften", rotet, griset og ikke minst de femti kronene 

får lyst å prøve denne jeg.. men gidder ikke kjøpe plumbo.. er sammen med en rørlegger, og han sier plumbo er fyfy å kjøpe inn, det smelter plastrørene som de bruker nå til rør i vask å div.. så da litt ekkelt å tenke på å puste det inn i tilegg.. men skal se om jeg ikke kan lure min mor til å gjøre det for meg ;) hun har sikker plumbo, å er nysjerrig på hva det blir..
vi skal på kontroll i uke 19, så da får vi nok et svar om det er gutt eller jente :)
men gøy å prøve fordet om.. selv om det står prøv i uke 20.. har og lest uke 16.. så tar det før UL

mammamoren skrev:

lnie skrev:

mammamoren skrev:

Hilsen gledesdreperen!

Vel...... hehe..... holder meg heller unna jeg da. plumbo er sterke fy fy saker, så lar heller være. emoticon  Sikkert mange som står og blander og styrer på og ikke vet det kan være farlig. Så ville i hvert fall informere. Tror ikke noe som helst på det heller, så sparer meg for "giften", rotet, griset og ikke minst de femti kronene 

Jaa, det er bra du sier fra :-D

Back
Topp