hjertelyd og livmor

Jeg kjenner heller ikke livmoren. Doppler har jeg ikke så har ikke forsøkt å sjekke hjertelyd. Glemder meg til ultrlyd neste uke!

Ingen av delene her heller, men var på UL på fredag og der var alt som det skulle :) så stresser ikke med det :)

Jordmor fant ikke hjertelyd da jeg var hos ho i uke 12+3, men vet at alt er bra. Kjenner livmora godt til tider, f.eks om morran etter dotur, når jeg ligger flatt. Kjenner kanten ca midt mellom skambeinet og navlen. Tror det er mye som spiller inn på om man hører hjertelyd, i forhold til åssen fosteret ligger blant annet.

Ser du er i uke 10 enda, så da er det nok litt tidlig til å kjenne og høre - så det er sikkert fint ned lille spire :) her kjente legen livmora så vidt i uke 11+2, men klarer ikke kjenne den selv.

Fant hjertelyd igår, uke 10. Livmoren leter jeg ikke etter:) Fant ikke hjertelyd før uke 14-15 sist.. Så er nok ingenting å bekymre seg for:)

Kjenner heller ikkje til livmora.. men den har vokse, for magen har blitt større :-P Hjertelyd fant eg i veke 8. Er tynn og det er mitt tredje svangerskap. Dermed er nok livmora mi større enn førstegangs, også har eg brukt doppler to ganger før, så veit omtrent kor eg skal leite og kva eg skal høyre etter :-) Lykke til med jakta på livmor og hjertelyd :-)

PuH, ok godt å høre at det ikke bare er meg.. Vet jo det er tidlig, men alle prater jo om det de kjenner og finner og hører.. mens jeg ikke finner noen av delene:P Men ja, det er jo tidlig.. Tenkte ikke på det engang med 1mann egentlig:P

Samboer kom hjem med dopler idag,og klarte ikke helt å finne hjertelyd. Til dere som får det til: må man ha på sykt masse kontaktgel? eller holder det med litt? Kan det være at jeg brukte for lite? Hørte en hjertelyd,men den virka litt for treig til å være mini sin..Prøvde ikke så fryktelig lenge men.. prøve igjen til lørdag. Da har jeg passert uke 14 :)

Var hos jordmor i dag, og hun fant både livmor og hjerteslag. Hun sa også at det kunne være vanskelig med hjertelyd med doppler, så ikkenoe å bekymre seg for:) Jeg nevnte at jeg har masse tvillinger i slekta, er blant annet tvilling selv - og da sa hun at hun faktisk syns livmoren lå litt høyt i forhold til at jeg er 14 uker.(!!)

Dra til jordmor og hør hjerteslagene. Det er magisk. Min kjære, og jeg måtte felle en tåre da...

Var hos jordmor i går, men hun klarte ikke finne no hjerteslag...:/ Tilbake om 2 uker å prøve igjen:)

Back
Topp