Hjertelyd og kjønn

Cyrus

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Påskekyllingene 2020
Hei dere:happy:

Hva har hjertelyden hos deres små vært?
Og dere som vet kjønn, hvor mange slag pr minutt?

Det er jo så at en teori sier at om hjertelyden hos fosteret ligger under 150 så er det gutt og over jente..

Jeg sitter nå med mine 5 helsekort og sjekker. Jeg har i alle svangerskap ligget på 160 ca bortsett fra 1 som er min eneste sønn, hvor lyden lå stabilt mellom 140-150 hele svangerkapet;)

Jeg har vært på 12ukers kontroll i dag og hjertelyden tikket på 165 slag i minuttet. Da tenker jeg at jeg venter jente igjen:wideyed:

(Det får jeg forhåpentligvis vite neste mandag)

Så da er jeg spent på om det stemmer hos dere? Noen avvik er det nok, men ifølge mine stemmer dette godt;):D
 
Nei, veit ikkje no. Denne hadde også 145 på sist kontroll, så blir spennende å se :joyful:
En annen teori sier at begge kjønn kan ha uder 160, men kun jente over.
Håper flere sjekker opp og svarer:) artig å se om det stemmer om noen uker:D
 
En annen teori sier at begge kjønn kan ha uder 160, men kun jente over.
Håper flere sjekker opp og svarer:) artig å se om det stemmer om noen uker:D
Spennende :D min hadde høy på begge ultralydene, og må innrømme at jeg håper på jente, så dette må gjerne stemme :rolleyes: :hilarious:
 
Liggi stabilt på 168 her, sist 163, så spennende å se om det er jente:dummy1: nub theory sier jo også det! Håper disse 4 ukene går fort:hilarious:
 
Jeg lå den på 164 i dag, og jeg er sikker på at jeg så nuben på TUL og den var helt flat, så kanskje det er ei jente..

Lå jevnt over 160 med første jenta, og på 130 tallet med første gutten. De to andre husker jeg faktisk ikke.
 
Her har den ligget på 160-170 begge gangene. Spennende å se til uka. Vil per nå ikke vite kjønn, så den som venter får se.... :p
 
Hei dere:happy:

Hva har hjertelyden hos deres små vært?
Og dere som vet kjønn, hvor mange slag pr minutt?

Det er jo så at en teori sier at om hjertelyden hos fosteret ligger under 150 så er det gutt og over jente..

Jeg sitter nå med mine 5 helsekort og sjekker. Jeg har i alle svangerskap ligget på 160 ca bortsett fra 1 som er min eneste sønn, hvor lyden lå stabilt mellom 140-150 hele svangerkapet;)

Jeg har vært på 12ukers kontroll i dag og hjertelyden tikket på 165 slag i minuttet. Da tenker jeg at jeg venter jente igjen:wideyed:

(Det får jeg forhåpentligvis vite neste mandag)

Så da er jeg spent på om det stemmer hos dere? Noen avvik er det nok, men ifølge mine stemmer dette godt;):D

Spurte sonografen om dette da jeg var på tul i uke 13, han sa at dersom babyen nettopp har vært aktiv er det ikke noe i veien for at en guttebaby har opp i 160-170 så tidlig, og at man ikke kan basere kjønn på én enkelt måling av puls :) Men dersom man gjennomgående i hele svangerskapet ser puls over 140-150 så er det mer sannsynlig at det er jente ja :) Min jente i magen har på hver måling ligget på 145 eller over! :)
 
For en spennende diskusjon :) Jeg var på TUL i uke 10, da lå pulsen på 163. Får forhåpentligvis vite om det er gutt eller jente førstkommende mandag :D
 
Er det ikke sånn at pulsen er høy i starten også synker den litt?.. lå på 160-170 her frem til uke 11.. også rundt 140 nå.
 
Er det ikke sånn at pulsen er høy i starten også synker den litt?.. lå på 160-170 her frem til uke 11.. også rundt 140 nå.
Jo, de følger en kurve der den først øker og så synker igjen :) Tror toppen er rundt 8-9 uker, men husker ikke helt. Fikk se en graf på det etter UL en gang
 
Back
Topp