Hjertelyd og kjønn

En tråd i 'Oktober 2020' startet av V123, 28 Mar 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. V123 Forelsket i forumet

Hei. Var på tidlig ultralyd i dag, 11+3. Så et sprellende foster og alt så fint ut :) mener jeg var hos jordmor sist rundt samme uke, kanskje litt lengre på vei. Da hørte hun hjertelyden med doppler. Hun mente det var gutt ut fra hjertelyden som jeg mener var mellom 130 og 140 og det stemte. Ultralyd legen i dag mente hjertelyden ikke kan si noe om kjønn. Den var på 180 i dag. Det er høyt men mulig det er fordi det er så tidlig. Noen andre som har opplevd at det har stemt og hva var hjertelyden på deres tidlig ultralyd?

2. Mica Forelsket i forumet Novemberbarna 19

Sniker :greet025

Vi ville ikke vite kjønn på forhånd. Hjertelyden stemte for oss. Den lå som oftest mellom 150-160. Det ble ei jente. Jordmor sa hennes svenske kollegaer hadde mye mer tro på det med hjertelyd og kjønn enn hun hadde.

Jeg så på serien Jordmødrene på NRK, der var det også en mannlig jordmor som mente han alltid kunne vite kjønn kun ved å lytte på hjertelyden :happy:

3. Veivalsa Forumet er livet Marshmallows2021 Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Sniker
    Jeg har hørt at de tikke er noen god indikajson
    Den endres ettersom fosteret blir større og kan også variere ettersom den sover og er våken.

4. MammaKiwi Flørter med forumet Oktoberlykke2020❤

Hei, jeg har to jenter og der har de alltid lagt på 158–> 160 og noe. På alle kontrollene i svangerskapet.
    Har en venninne , som har begge kjønn og det stemte det overens.

5. Extra Glad i forumet Oktoberlykke2020❤ Oktoberfruene 2018

Jeg har en gutt og jente, de har ligget på samme hjertelyd på alle kontroller hos jordmor/lege, 130-150. Så hos meg har det ikke stemt:)

6. NetteD Flørter med forumet Oktoberlykke2020❤

Hos meg har hjertelyden på mine to tidligere barn lagt på "gutterytme", men de er begge jenter

7. Lillevenn17 Elsker forumet Himmelbarn Desemberlykke 2018

Da jeg var gravid sist lå hun rundt 140-150 som skulle tilsi gutt, men ut kom jenta :happy:

8. Lake Forelsket i forumet

Da jeg var på ul i uke 11 målte hun også hjerterytme opp mot 180. Hun sa det samme til meg at så tidlig er den ganske høy hos alle :dead:og derfor ikke en idikasjon på kjønn. Ja jeg spurte også:hilarious::hilarious: har tidligere fått gutt med gutterytme, men svigerinnen min får nå en gutt med jenterytme:p

9. Snorkfrøken96 Forelsket i forumet

Har hørt om det slår fort og sterkt er det jente. Nå er det en stund siden ultralyden min men den slo sterkt den:happy:

Del denne siden