Hjertelyd og kjønn

Uventa nummer 3

Bli kjent med forumet
Hei!

Var hos jordmor i dag 16+5 og fikk høre en helt nydelig hjertelyd på 150 slag i minuttet. Hvordan er myten med hjerteslag, er det høyt hos jenter og lavt hos gutter, eller omvendt?

Noen som har erfart at dette har stemt?

Skjønner at det ikke er en fasit, men gøy å konspirere litt :hello

Det stemte ikke med meg sist, hadde gutt og høy sist, nå lav og vet ikke ennå hva det er, men de trur gutt sist ul. Selv om jeg trudde jente.

144 hos lege for en drøy uke siden, 164 hos jordmor sist torsdag. Venter gutt. Gratulerer med herlig hjertelyd ❤️

Myten sier vel gutt under 140 og jenter over 140.. men det er vel og blir vel en myte;)

Jeg hadde 155 når jeg var hos jordmor uke 15, vet ikke hva slags kjønn det er, enda:D

Stemte på gutten min:) Denne gang har babyen over 140, vet ikke kjønnet enda.

Stemte ikke her, har hatt hjertelyd på rundt 160 i alle tre svangerskapene, to jenter tidligere og gutt denne gangen :)

Begynte også å tenke på det i går, fikk høre en hjertelyd på 150. Men som de andre sier over her er det vel mer en myte :hilarious:. Elsker generelt å konspirere på sånne teorier da...Gleder meg sånn til oul om under tre uker :love017

Nå vet jeg kjønn, 153 og er gutt, så stemmer ikke den myten. :)

155 her og blir gutt :) Så stemmer ikke her da.

150 ca på jordmortime uke 16. I følge tidlig ul blir det gutt. Er vel mer hold i å stole på ul, hehe.

Tror det med puls ift kjønn også mest gjelder etter halvveis eller enda senere. At det henger litt med fra tidligere tider (uten eller med mye mindre UL...)

Alle mine 3 og nå 4 har ligget på 160.. 2 gutter og 2 jenter.. Så ingen forskjell

Back
Topp