Hjertelyd og kjønn

ECB

Glad i forumet
har hørt noen myter om at man skal kunne vite kjønnet på babyen ut i fra hjertelyden.
Over 150 = jente
Under 150 = gutt.

Er det noen andre som har hørt noe lignende?
På mine tre sønner har hjertelyden vært et sted rund 145 på alle.
Denne gangen er den på rundt 155. I dag er første gang jeg har fått ordentlig måling med tall og lyd.

Det tror jeg på.. jeg har 3 døtre og alle har vært rundt 160 og når jeg har studert helsekortene så er alle de like.
I fjor fikk jeg gutt og han lå på 130-140 hele svangerskapet. Jeg viste det måtte være gutt før vi fikk det bekreftet ;)

Spennende denne gang, har selv ikke hørt hjertelyden enda, men skal på ul på Fredag 11 fullgått så det skal bli artig å høre da :D

Det tror jeg på.. jeg har 3 døtre og alle har vært rundt 160 og når jeg har studert helsekortene så er alle de like.
I fjor fikk jeg gutt og han lå på 130-140 hele svangerskapet. Jeg viste det måtte være gutt før vi fikk det bekreftet ;)

Spennende denne gang, har selv ikke hørt hjertelyden enda, men skal på ul på Fredag 11 fullgått så det skal bli artig å høre da :D
Dette er sååå spennende. Ønsker selvfølgelig en jente da jeg har kun gutter. Men samtidig vil jeg ikke bli skuffet om det viser seg å være en gutt. Da gutt er noe jeg kan. Det er safe liksom.

Dette er sååå spennende. Ønsker selvfølgelig en jente da jeg har kun gutter. Men samtidig vil jeg ikke bli skuffet om det viser seg å være en gutt. Da gutt er noe jeg kan. Det er safe liksom.

Vi skal ikke bli skuffet uansett ;) Men det er lov å håpe, det gjør vi tidvis alle :)
Her er det det samme, ville gjerne hatt en gutt til slik at minstemann fikk en kompis :D Men jeg tror jeg venter jente pga symptomene.. så skal bli spennende :D

Kan jeg spørre deg om noe? Jeg ser at du har fått gutta dine veldig tett. Hvordan har fødslene dine vært og når er de født i forhold til termin?

Mine to siste er tette med 15 mnd i mellom, nå blir det 18 mnd mellom minste og julispira, så bare nysgjerrig på hvordan det har vært hos deg med 3 tette :D Takker for svar :D

Har to gutter som har ligget rundt 130-140 begge to på kontroller.:)

Jeg mener og ha lest at dette først gjelder mot slutten av svangerskapet. Pulsen vil uansett være raskere når de er veldig små, og så vil den stabilisere seg etterhvert.

Men uansett, her lå pulsen på 173 9+4. Antar den er lavere neste kontroll 13+4.

Lå på over 160 sist var jente
Ligger høyt nå og. Ting føles likt ut som sist, tror derfor jente :)

Vi skal ikke bli skuffet uansett ;) Men det er lov å håpe, det gjør vi tidvis alle :)
Her er det det samme, ville gjerne hatt en gutt til slik at minstemann fikk en kompis :D Men jeg tror jeg venter jente pga symptomene.. så skal bli spennende :D

Kan jeg spørre deg om noe? Jeg ser at du har fått gutta dine veldig tett. Hvordan har fødslene dine vært og når er de født i forhold til termin?

Mine to siste er tette med 15 mnd i mellom, nå blir det 18 mnd mellom minste og julispira, så bare nysgjerrig på hvordan det har vært hos deg med 3 tette :D Takker for svar :D
Jeg har ca 15 mnd mellom dem. Største ble 3 år en mnd før nr tre ble født.
Nr 1 kom på termin. Normal fødsel.
Nr to ble igangsatt ca to uker før termin pga de mente han var slapp. Han var en veldig rolig baby spesielt på morgenen. Men de ville ikke høre.
Nr tre kom to dager over termin og var en drømmefødsel. Håper denne blir lik.
De har bestandig noen å leke med og er utroli glade i hverandre. Får en noe så er den nøye med at de andre også skal få.

Var hos lege og fikk høre hjertelyd. Mener han sa at det var ca 146 i puls. Så sa han at det var mange som mente at man kunne vite om det blir gutt eller jente ut fra hjertelyd men at det bare var tull, og at det ikke går an.
Jeg har ikke tenkt så mye på det, men har en liten feeling på gutt siden svangerskapet har vært så annerledes en sist. Men må nok vente til slutten av januar for å få svaret :-)

167 har knøttet ligget på i puls siste 2 gangene. Blir spennende å se om det er ei jente eller ikke

Jeg har ca 15 mnd mellom dem. Største ble 3 år en mnd før nr tre ble født.
Nr 1 kom på termin. Normal fødsel.
Nr to ble igangsatt ca to uker før termin pga de mente han var slapp. Han var en veldig rolig baby spesielt på morgenen. Men de ville ikke høre.
Nr tre kom to dager over termin og var en drømmefødsel. Håper denne blir lik.
De har bestandig noen å leke med og er utroli glade i hverandre. Får en noe så er den nøye med at de andre også skal få.

Ikke at jeg har noen garanti, men synes det er kjekt å lese at du ikke har fått lenge før termin med noen selv om du har fått dem tett :D
Jeg er nesten avhengig av å gå til termin i Juli ;)
Har heller ikke fått tidligere enn 11 dager før termin, så håper det beste :)
Takk for at du svarte :D

• Liker
Reactions: ECB
Var hos lege og fikk høre hjertelyd. Mener han sa at det var ca 146 i puls. Så sa han at det var mange som mente at man kunne vite om det blir gutt eller jente ut fra hjertelyd men at det bare var tull, og at det ikke går an.
Jeg har ikke tenkt så mye på det, men har en liten feeling på gutt siden svangerskapet har vært så annerledes en sist. Men må nok vente til slutten av januar for å få svaret :)
Jeg har også fått høre at det bare er tull, men hos meg har det stemt veldig godt :D Spennende å se :D

Spurte lundring om det! Han sa i første trimester var det tull. Da de fleste lå mellom 160-170. Det var evt i tredje trimester man kunne evt høre forskjell

Back
Topp