Hjertelyd og kjønn

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Har hørt at det er typisk jente å ligge på over 150 og under for gutt. Noen som har erfaring i om dette stemmer? Målte hjerteslag til 154 pr/minutt i dag. Er 16+1 :)

stemte på begge mine jenter :) lå mellom 160 og 170 hele veien.

Med første så lå hjerteslagene på ca 140 -145 ca og ble gutt , nå vet jeg ikke . For her måler dem tydligvis ikke slik tidlig i svangerskapet

Junior her lå på 140-145 hele svangerskapet og var gutt i alle fall... Denne gangen aner jeg jo ikke.......

Gutten vår hadde hjerteslag på 155-160 så stemte ikke her.

Sent from my iPhone using BV Forum

155 hjerteslag på forrige kontroll og vi venter jente. :)

Antall hjerteslag er gjerne høyere i starten av svangerskapet enn mot slutten. Og er avhengig av aktivitet. Men myten sier at man kan si noe om kjønn utfra antall hjerteslag ja :) sannsynligvis like (u)sikkert som kinesisk fødekart, ringtesten, cravings etc :p

Var jo en del det stemte på her da :) veldig spent på kjønn, så synes sånt er litt gøy! Jeg skal på ultralyd i påskeuka, så får jeg se da. Må si jeg stoler mer på dette med hjerteslag enn kinesisk fødekart. Virker bare mer logisk i mitt hode :p

150, venter en jente :) lå på akkurat det samme med sønnen min så jeg tror IKKE på det!

Sent from my iPad using BV Forum

Guttene lå fra 150 og ned, mens denne her ligger i gjennomsnitt på 165. De tror det er ei jente :)

Dette er noe som ikke er vitenskapelig bevist. Dessuten kan hjerterytmen variere en hel del - med Mikael hadde vi alt mellom 128 og 170 på ulike målinger på forskjellige tidspunkt.

Olai skulle vært jente utifra både terorien om hjertelyd og kinesisk fødekart, men det er han jo absolutt ikke så har ikke trua på noen av dem gitt ;)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Vi var på første tidlige ul når jeg var 9 uker. Da var pulsen 183. Vi var på vår andre "tidlige" ul når jeg var 14 uker. Da fant hun på den private klinikken ut at dette var en gutt og pulsen var på 148. Vi var hos jordmor sist onsdag, da var jeg 17 + noe og pulsen var 152. Hun sa en skikkelig jente lyd. Alle kjerringråd og kinesisk fødselskart har sagt det er jente abselutt alle :p vi skal på oul på tirsdag 1 april så lurer spent på om hun på privat klinikken har sett riktig eller om alle andre "tester" har riktig :p blir spennende :) :) 2 dager og vente :) :)

Vi var på første tidlige ul når jeg var 9 uker. Da var pulsen 183. Vi var på vår andre "tidlige" ul når jeg var 14 uker. Da fant hun på den private klinikken ut at dette var en gutt og pulsen var på 148. Vi var hos jordmor sist onsdag, da var jeg 17 + noe og pulsen var 152. Hun sa en skikkelig jente lyd. Alle kjerringråd og kinesisk fødselskart har sagt det er jente abselutt alle :p vi skal på oul på tirsdag 1 april så lurer spent på om hun på privat klinikken har sett riktig eller om alle andre "tester" har riktig :p blir spennende :) :) 2 dager og vente :) :)

Spennende :) hold oss oppdatert da!

Det blir nok en gutt :) hun på sykehuset var veldig sikker på det :p
Alt så kjempe fint ut :) hun så til og med at det var 3 blodårer i navlesnoren, så tror hun så på det meste :p gleder oss bare mer og mer :) :)

Det blir nok en gutt :) hun på sykehuset var veldig sikker på det :p
Alt så kjempe fint ut :) hun så til og med at det var 3 blodårer i navlesnoren, så tror hun så på det meste :p gleder oss bare mer og mer :) :)

Gratulerer med en liten gutt :)

De kjønnstestene våre er nok ikke mye å stole på :p men spennende er det uansett ;)

Back
Topp