Hjertelyd og kjønn

MiniBollen

Blir kjent med forumet
Jeg ar hørt at pulsen til babyen kan fortelle noe om kjønnet. Over 140 slag per minutt skal visstnok indikere jente, og under 140 slag per minutt gutt.
Jeg har hørt hjertelyden til babyen noen ganger og alle gangene har den vært på ca 160 slag per minutt. Det betyr at det blir jente om dette stemmer :-)
Gleder meg til ordinær UL for å se om det stemmer :-)

Noen som har barn fra før her som har erfaring med dette???

de sa at alt over 140 var jente, men vi opplevde at lillegutt hadde over 140, men han var nå likevel gutt [;)]
klarer fader ikke telle de hjerteslagene jeg, men går veeeeldig fort, så veldig spent slik som deg, vet ikke om jeg holder ut i grunnen, lyst å dra til det gule hus å se om vi kan se det alt

Jeg husker ikke hva min gutt hadde, men det var ikke 160 slik som det er nå[:)] Så tror kanskje det er en liten jente i magen min[:D]

Stemte på begge mine . På lillegutt lå den stort sett på 135-140, og på lille jenta vår lå den stort sett på 160

Da mamma gikk med meg så ville hun ikke vite kjønn. Men legene og jordmor mente at alt tydet på at det var gutt. Hjertefrekvens, magen, ALT i grunn. Hehe. Hun ble ganske dårlig rett etter fødsel, og nektet hardnakket på at hun hadde fått en jente[:D]

dette er vel rundt termindato man kan bruke dette "trikset" pulsen er jo ganske høy tidlig, for så å gå litt ned senere..?
Ikke veit jeg altså ;)
Men har hvertfall hørt det ;)

hm....tror jeg klarte å telle nå, og da ble det rundt 168....men himmel er jo drit vanskelig, tok opp, men ble så sinnsykt skjæring i lyden, og jeg tok også opp den lyden jeg trodde var babyen, og den er også rask på 144

rask puls ved 1 graviditet- ble jente
lav puls ved 2 graviditet- ble jente

ligger nå på 135 ca, tror det blir jente denne gangen å [;)]

ORIGINAL: WishMeLuck

dette er vel rundt termindato man kan bruke dette "trikset" pulsen er jo ganske høy tidlig, for så å gå litt ned senere..?
Ikke veit jeg altså ;)
Men har hvertfall hørt det ;)

Helt riktig det! Dette gjelder kun slutten av svangerskapet [;)]

Back
Topp