Hjertelyd monitor

Angie

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Marsboerne 2023
Hei er det noen som har kjøpt den? Vet noen om man får kjøpe det på butikk e apotek? Evt en app som kan vise hjertelyd?
 
Jeg kjøpte en helt enkel en på teknikkmagasinet. Jeg hadde en til langt over 1000,- før, men den ble solgt da jeg trodde jeg hadde fått min siste. :)
Denne funker like fint, men viser ikke antall slag om man MÅ ha det. Jeg teller heller å ganger litt. ;)
Følger med en liten gel.
 
Jeg kjøpte en helt enkel en på teknikkmagasinet. Jeg hadde en til langt over 1000,- før, men den ble solgt da jeg trodde jeg hadde fått min siste. :)
Denne funker like fint, men viser ikke antall slag om man MÅ ha det. Jeg teller heller å ganger litt. ;)
Følger med en liten gel.


Er det den?? 554F00DC-FABA-4E76-A9E0-EEF7B1846488.png
Det var kjempe god tips:happy:
 
Hehe... legen på jobb bruker doppleren sin på meg når jeg spør pent ;):D Heldige meg med godt arbeids miljø:smug::smug:
 
Haha jeg skulle ikke ha, men når den er på tilbud til 229 kr... :hilarious:
 
Nå har jeg den, fant hjerte raskt og er tilfredsstilt :smug: og beroliget ikke minst. Slår rundt 150 en tegn til på en gutt???o_O
 
Så bra!
Mine barn har hatt motsatt, her har jentene hatt rolige og gutten omvendt.
Jeg også har 145-150 denne gangen, men jeg nekter å tro noe før ultralyd om to uker. :hilarious:
(Strikkemamma her, klør i fingrene etter å få kjøpt garn å komme igang med hentesett og teppe.):D
 
Hos mine var det også omvendt. Jente hadde 130-150 Og gutten 150-170. Mannen min vet kjønn nå men jeg vil ikke vite så lenge :)
 
Jeg måtte også kjøpe denne og fant hjertelyden etter litt leting ❤️ Måtte langt ned selv om livmora går opp til navlen nå, hun ligger vel med hodet ned da :D
 
Hvor mange ganger i uken tenker dere det er greit å finne hjertelyden med doppler? Jeg har akkuratt fått min i posten, og vil ikke over bruke den.
 
Last edited:
Hvor mange ganger i uken tenker dere det er greit å finne hjertelyden med doppler? Jeg har akkuratt fått min i posten, og vil ikke over bruke den.
Med førstemann gjorde jeg det kanskje 1-2 ganger i uka... Men denne gangen har det blitt nesten hver dag denne uka hvertfall.. Så litt opp og ned:shy: Har ikke så mye fasit.. men jeg tenker at hvis det uroer deg og bruke den (type finner ikke hjertelyd osv) så ville jeg brukt den sjeldent.. Men ellers så tenker jeg at du ikke kan overbruke den så mye?!:p
 
Med førstemann gjorde jeg det kanskje 1-2 ganger i uka... Men denne gangen har det blitt nesten hver dag denne uka hvertfall.. Så litt opp og ned:shy: Har ikke så mye fasit.. men jeg tenker at hvis det uroer deg og bruke den (type finner ikke hjertelyd osv) så ville jeg brukt den sjeldent.. Men ellers så tenker jeg at du ikke kan overbruke den så mye?!:p


Har lest at den kan varme opp fostervannet, det jeg var redd for, fant hjertelyd etter litt leting :happy093
 
På min står det maks 3 ganger om dagen, maks 3 min hver gang. Det syns jeg var ganske mye. Men så lenge hver runde er kort tenker jeg det gr bra.
 
Jeg tenkte å bruke den når jeg kjenner på behov for det altså noe uroer meg. Synes det ikke skal være leketøy. Det står sikkert på bruksanvisning men som skrevet over det burde bli maksimalt. Forresten er mine 2 barn fascinert over at de kan høre søsken sin og jenta mi har bedt om å få høre på babyen. Minste ville lete etter babyen i sin mage:)
Men dette er snakk om kanskje opp til 30 sek om gangen.
 
Jeg spurte jordmoren min om hvor mange ganger i uken hun syns det var greit å bruke doppler. Hun sa helst ikke noe mer enn 1-3 ganger eller ikke i det heletatt da det forstyrrer baby :happy: Hun sa bruk den kun når bekymringen slår til og helst ikke mer en 10/15 sek om gangen etter man har funnet hjertelyd (altså finn hjertelyden og stopp etter 10/15 sekunder etter funnet hjertelyd) :Heartbigred
 
Back
Topp