Hjertelyd med doppler

Ikke bli bekymret! Det er faktisk egentlig ikke meningen at vi skal finne den selv. Jeg brukte laaang tid å finne den i mitt andre svangerskap (hadde jo aldri prøvd det før), så visste ikke hvor jeg skulle se. Denne gangen gikk det fort og enkelt og jeg traff på første forsøk. Men spiren er jo i bevegelse også, så er ikke alltid like lett å finne den..

Sist svangerskap var jeg på OUL når jeg var 18+5. Da skulle en JM finne hjertelyden ved hjelp av doppler.. Hun fant den ikke.. Så spurte jeg om jeg kunne prøve, og jeg fant den med en gang. HIhi! :) Med andre ord er det ikke alltid like lett å finne den for alle fagfolk heller, så smør deg med tålmodighet så finner du den snart :)

PS! Jeg eier ikke tålmodighet selv, så skjønner at det ikke er så enkelt!

Er 13 uker idag, har allerede siden uke 9 hørt hjertelyden hver gang jeg har letet etter den :) gla e æ før det :)

Fant lyd for første gang når jeg var 11+4, prøvde på nytt i går når jeg var 12+3 uten hell. Fant kun min egen (tror jeg).

Dere som finner fosterlyd, er det signifikant stor forskjell på den og deres egen? Vi var ikke i tvil da vi fant lyden sist helg, men litt mer usikre i går... Hørte også et klipp noen andre her la ut av fosterlyden de hadde funnet, og syns den var veldig lik på den vi muligens har feiltolket som min egen... Kanskje fant vi fosterlyden likevel?:) Men den var i såfall betydelig roligere i går enn sist uke..

Noen erfaringer her? :)

Fant lyd for første gang når jeg var 11+4, prøvde på nytt i går når jeg var 12+3 uten hell. Fant kun min egen (tror jeg).

Dere som finner fosterlyd, er det signifikant stor forskjell på den og deres egen? Vi var ikke i tvil da vi fant lyden sist helg, men litt mer usikre i går... Hørte også et klipp noen andre her la ut av fosterlyden de hadde funnet, og syns den var veldig lik på den vi muligens har feiltolket som min egen... Kanskje fant vi fosterlyden likevel?:) Men den var i såfall betydelig roligere i går enn sist uke..

Noen erfaringer her? :)

Hjertelyden høres helt annerledes ut enn din egen.... Den går veldig fort... Den høres ut som et lokomotivtog :) sjekk pulsen din til hjertelyden du finner, da vet du om d er din eller babyen sin:) er egentlig ikke vanskelig å høre forskjell :) lykke til <3 hærligste lyden <3

jeg hørte babyen sitt hjerte i uke 9, og fant det selv i uke 10 med dobler, akkurat samme lyd som jeg var på ultralyd..og det samme i går :-) i går var jeg 11 uker...

Ikke funnet den enda. Men har ikke prøvd på over en uke. Er 11+2 i dag.

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 28.03.2014

Hjertelyden høres helt annerledes ut enn din egen.... Den går veldig fort... Den høres ut som et lokomotivtog :) sjekk pulsen din til hjertelyden du finner, da vet du om d er din eller babyen sin:) er egentlig ikke vanskelig å høre forskjell :) lykke til <3 hærligste lyden <3
Ja, bra beskrivelse! Den høres ut som et lokomotivtog ;-) den dunker også i et. Er på en måte ikke pause mellom dunkene slik det er med våres hjertelyden.. Men det er kanskje ikke så rart når de kan ha hjerteslag opp mot 160-170 :-)

Et tips er å holde en finger over egen puls når man leter. Er lyden jevn med denne er det en selv man hører. Med en gang du hører en lokomotiv/gallopperende hest lyd er det fosteret du hører. Første gang lette jeg i ca 15 minutter, men da lette jeg alt for langt oppe. Fant lyden rett over skambenet og måtte dytte litt skrått inn med Angelsounds doppleren for å høre. Ser at de på Angelsounds siden skriver at den kan høres fra uke 12 og at enkelte kan ha foranliggende morkake som polstrer lyden. Så viktig å ikke få helt hetta om man ikke finner lyden. De gangene jeg ikke fant lyden, prøvde jeg bare litt senere og fant den. Verdens fineste lyd <3
Angelsounds doppleren har iallefall vært genial for meg!

Jeg fant hjertelyden på egenhånd i dag, for en fantastisk lyd! :-) den var lenger opp enn jeg trodde.

har vi puls på begge sider eller bare den ene siden av magen?

Back
Topp