Hjertelyd med doppler hos lege

Fårvientili2017?

Blir kjent med forumet
Dere med barn fra før... I hvilken uke kunne legen høre hjertelyden med Doppler?

Er nok vanligst fra uke 12 og utover...

uke 9 hørte vi hjerte forrige gang :)

Legen min kunne hverken finne hjertelyd eller livmor da jeg var 12 uker sist. men et par -tre uker etter hørte vi :) <3

mange leger vil ikke prøve før etter uke 12 fordi dem vil ikke bekymre mor dersom dem ikke kan finne den så tidlig. For i teorien så kommer ikke toppen av livmoren over skambeinet før i uke 12, men dette ogse er selvfølgelig individuelt... Det er bare å spør legen om du vil prøve, men bare vit at det mye mulig ikke kan høres enda... :)

mange leger vil ikke prøve før etter uke 12 fordi dem vil ikke bekymre mor dersom dem ikke kan finne den så tidlig. For i teorien så kommer ikke toppen av livmoren over skambeinet før i uke 12, men dette ogse er selvfølgelig individuelt... Det er bare å spør legen om du vil prøve, men bare vit at det mye mulig ikke kan høres enda... :)

Enig her, og det kan være lett og stresse seg opp pga at det er for tidlig og det ikke høres hjertelyd enda, men du kan jo bare høre hva legen mener da. Selv fant jeg hjertelyden forrige gang selv i uke 13 med angelsound ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum

Dette er så sant!
Min lege ville ikke prøve tidligere.
jeg hadde hatt blødninger i tillegg, så ble sendt til ul. Der var en sprellende liten baby :)

Eg hadde ein Angelsound sist svangerskap, trur eg var rundt 10 uker når eg fant lyden hjemme selv. Brukte den med gjevne mellomrom for å berolige meg sjølv om at det fortsatt var liv....dager der det f.eks ikke var så mye spark :) Kjekt å ha :)

Jeg fikk hørt det i uke 8 sist, (hos lege) og i uke 12 hos jm :)

Back
Topp