Hjertelyd med Angelsound!

Oi, så tidlig!!
Du er ikke førstegangs?
 
Tredjegangs ja, da er vel livmoren kommet opp?
 
Jeg prøvde i går (6+6) men som forventet fant jeg ingenting.
 
Fikk min i går, er 8+0 med første, så tror ikke jeg blir å høre noe før om minst en uke eller to :)
 
Så koselig! Jeg gikk på en smell og kjøpte meg dopler selv. Gleder meg til den kommer! :)
 
Jeg må få rotet frem min igjen. Lurer på hvor jeg har lagt den, kanskje sammen med mammaklærne fra sist svangerskap. Jeg er bare 5+2, så det er nok en stund til jeg kan høre noe ennå.
 
Måtte gå i mot egne prinsipper og lytte jeg også :p er 10+1 på vei i dag. Jeg hørte ingenting annet enn min egen puls, flere steder i magen. For rolig til at det kan være fosteret sitt. Turte ikke å lytte mer. Får smøre meg med tålmodighet og vente til ultralyden i uke 12 :) Nervepirrende. Håper alt er slik det skal være. Først når vi har fått bekreftet det skal storesøskenene få beskjed, og det gleder vi oss utrolig masse til <3
 
Dette er ikke kritikk - men et åpent spørsmål fra en førstegangs uvitende sjel:
Kan ikke det med sånn hjemmedoppler være farlig for barnet? Forstyrre det? Mener jeg leste noe om det en gang?

Vil veeeldig gjerne ha en sånn selv skjønner dere, men har liksom ikke turt å gå til innkjøp av dette etter hva jeg har lest på nettet. :eek:
 
Dette er ikke kritikk - men et åpent spørsmål fra en førstegangs uvitende sjel:
Kan ikke det med sånn hjemmedoppler være farlig for barnet? Forstyrre det? Mener jeg leste noe om det en gang?

Vil veeeldig gjerne ha en sånn selv skjønner dere, men har liksom ikke turt å gå til innkjøp av dette etter hva jeg har lest på nettet. :eek:
Er vell heller det at det kan stresse mor opp om hun ikke finner hjertelyden.
 
Dette er ikke kritikk - men et åpent spørsmål fra en førstegangs uvitende sjel:
Kan ikke det med sånn hjemmedoppler være farlig for barnet? Forstyrre det? Mener jeg leste noe om det en gang?

Vil veeeldig gjerne ha en sånn selv skjønner dere, men har liksom ikke turt å gå til innkjøp av dette etter hva jeg har lest på nettet. :eek:
Jeg leste akkurat i boka "Småen i magen" av Gro Nylander at man antageligvis bør begrense bruken av doppler tidlig i svangerskapet fordi det er mye sterkere enn vanlig ultralyd og sender stråler kontinuerlig. Side 90, under "ferdig med første kontroll". Så det er sikkert ikke dumt å vente så lenge som mulig.
 
Back
Topp