hjertelyd igjen

2008/2013/2014

Glad i forumet
Var på kontroll sist uke. Alt var bra med babyen. Hørte hjertelyd med en gang.
Prøvde hjemme nå, men finner ikke hjertelyd. *bekymret*
Er 16+2 i dag.

Det er akkurat dette som er grunnen til at jeg ikke kjøper meg dopler og grunnen til at de fleste jordmødre/leger ikke anbefaler det..
Prøv å ikke bekymre deg:-) hvis alt var bra for en uke siden, er det nokk det fortsatt:-) prøv heller å lytt litt senere hvis du ikke klarer å roe deg med den tanken:-) kanskje ligger babyen bare litt rart til:-)
Husk, du har passert tolv uker, så sjangsene for at dette går riktig veg er store:-)

Jeg har også doppler og både forrige svangerskap (som resulterte i en flott gutt som nå har passert 4 år) og dette er det noen ganger jeg finner det med en gang og andre ganger jeg ikke finner det..... Vet ikke helt hvorfor, men..... Det har vel litt å si hvordan babyen ligger og sånn..... Så prøv å ikke bekymre deg for mye! :-)

Det er litt skrekkblanda fryd å bruke doppler! Eg har, sjølv om eg godt forstår at ein ikkje blir anbefalt å kjøpe det :p Min ligg vel stort sett i skapet, men har brukt den av og til. Fyrste gong eg ikkje fann hjertelyd prøvde eg på nytt etter eit par dagar, medan andre gongen reiste eg meg opp, vrikka litt og dulta litt i magen før eg prøvde att. Truleg flaks, men fann hjertelyden med ein gong på andre forsøk.

Lyd eller Ikkje lyd, -alt er nok heilt i orden. Lille knøtt leikar nok berre gøymsel :)

Er nok bare mini som ikke hadde lyst å gi lyd fra seg :)
Men bruker du gel? Jeg har begynt å bruke glidemiddel faktisk hører den mye lettere da.
Hvis jeg ikke gjør det, eller bruker for eksempel body lotion eller babyolje så finner jeg den ikke.

Bruker bodylotion. Brukte detsist også å da fant jeg den hver gang

Jeg har ikke. Men jordmor brukte ganske lang tid på å finne lyden da jeg var hos henne. Så hvis eksperten bruker lang tid er det sikkert ikke rart hvis man bruker lang tid eller ikke finner den av og til selv også.

Jeg fant den ikke her om dagen, prøvde igjen denne morgenen og fant den med en gang.. Så tror det kommer litt ann på hvordan fosteret ligger :-)

Back
Topp