Hjertelyd hos legen

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Hei alle dere som har vært noen runder med gravid tidligere :)

Jeg skal til legen på fredag, da er jeg 6+6.
Er det noen mulighet for at jeg kan be legen høre om han kan finne hjertelyd? Som alle andre er jeg selvfølgelig bekymret for å miste.

Hadde vært betryggende å høre hjertebank. Da kommer jeg nok ikke til å stresse like mye med tidlig UL heller.

Tror det er alt for tidlig for å høre hjertelyd med doppler.

Det tviler jeg på at legen vil gjøre, selv om han skulle ha en doppler. Livmoren ligger langt nede i bekkenet nå, det er derfor mab tar innvendig ul så tidlig, for p få rett vinkel. Så man vil neppe finne noe så tidlig, og det vil neppe virke beroligende. Legen min ville ikke prøve i uke 12. Jordmor fant ikke hjertelyd i uke 16. Men jeg hadde kjent liv, så var ikke veldig bekymret. jeg var på oul i uke 17, og da var alt i orden. Viste seg at jeg hadde morkaken på forsiden, så det kunne forklare hvorfor jordmor ikke fant hjertelyden. Neste gang fant hun den uten problemer.

Takk for gode svar. Da skal jeg nok ikke ha for høye forhåpninger skjønner jeg

Sniker fra november :) Min lege ville ikke høre etter hjertelyden før jeg var på kontroll når jeg var 15+6 :) Sikkert veldig forskjellig når de vil gjøre det, men er for å ikke gjøre deg nervøs om de ikke finner den for det tok noen minutter før vi fant hjertelyden♡

Legen min fant hjertelyd med doppler i uke 11. Da sa han først klart og tydelig i fra at det var tidlig. Så uke 6 er nok i tidligste laget.

Sist gang jeg var gravid hadde jeg allerede vært på tidlig ul. Men når jeg var hos jordmor i uke 14, ville hun ikke lytte etter hjertelyd, da hun var redd for å ikke finne den, aå hun ville ikke uroe meg.
( men jeg hadde angelsound hjemme, så jeg hadde allerede fått høre hjertelyden:p)

Høres ut som jeg kan gi opp å prøve få legen til å høre etter hjertelyd ja ;) Jeg er bare så utolmodig

Jeg var på sykehuset i uke 9 sist og da fant ikke legen hjertelyden. Så det er nok lite sannsynlig at det er mulig å finne det i uke 6

Back
Topp