Hjertelyd hos jordmor?

Starfish

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg er 9+5 i dag og skal til jordmor for første gang senere denne uken. Noen med erfaring om det er sjanse for å høre hjertelyd da?

Jeg fikk høre at de ikke gjør det på grunn av at det et tidlig og derfor kan være vanskelig å finne :) men man får vel om man absolutt vil, tror jeg, men må bare være klar over at det ikke trenger bety at noe er galt om de ikke finner :D

Jordmoren min sat at det gjør hun ikke før etter uke 15 pga at de ikke er 100% sikkert at hun finner noe før det.

Min jordmor sa at de bruker ikke å gjøre det før uke 20 sånn ca. Regner med at det praktiseres ulikt over landet. Men hun brukte ikke å gjøre det før man hadde vært hos oul, for hvis de ikke finner hjertelyd så slipper mor å bli unødvendig bekymra, fikk jeg til svar :)

Sniker fra juli :) Jordmoren min spurte om jeg hadde lyst til at ho prøvde å finne hjertelyd når jeg var 9+4, og det ville jeg såklart. Ho brukte et par minutter på å lete, og jammen fant ho den. Ho ble nesten like overrasket som meg! For jeg var ikke forberedt på det i det hele tatt..

Sniker fra juli :) Jordmoren min spurte om jeg hadde lyst til at ho prøvde å finne hjertelyd når jeg var 9+4, og det ville jeg såklart. Ho brukte et par minutter på å lete, og jammen fant ho den. Ho ble nesten like overrasket som meg! For jeg var ikke forberedt på det i det hele tatt..
Så heldig :happy:. Jeg hadde ett ønske om det jeg å, men fikk ikke :sorry:

Jeg fikk høre at de ikke gjør det på grunn av at det et tidlig og derfor kan være vanskelig å finne :) men man får vel om man absolutt vil, tror jeg, men må bare være klar over at det ikke trenger bety at noe er galt om de ikke finner :D
Jordmoren min sat at det gjør hun ikke før etter uke 15 pga at de ikke er 100% sikkert at hun finner noe før det.
Min jordmor sa at de bruker ikke å gjøre det før uke 20 sånn ca. Regner med at det praktiseres ulikt over landet. Men hun brukte ikke å gjøre det før man hadde vært hos oul, for hvis de ikke finner hjertelyd så slipper mor å bli unødvendig bekymra, fikk jeg til svar :)

skjønner at de fleste jordmødre venter lenger med å teste. Da får jeg vel innstille meg på det, jeg også :)

så flott du fikk høre og at hun fant den! Håper min jordmor tilbyr det samme:rolleyes:

Jeg fikk høre i dag, hos jordmor. Er 9+6 :)

Jeg spurte og fikk beskjed om at det ikke gjøres før i uke 20 :shifty::shifty::shifty:

Dårlig gjort :shifty: men jeg tror nok ikke det er vanlig, og hun forsikret seg først, om at jeg ikke ville bli bekymret, dersom hun ikke fant hjertelyden :)

Fikk forrsten beskjed om at de begynner med det i uke 13-14 hos oss. Uke 20 var veldig lenge

Dårlig gjort :shifty: men jeg tror nok ikke det er vanlig, og hun forsikret seg først, om at jeg ikke ville bli bekymret, dersom hun ikke fant hjertelyden :)

Fikk forrsten beskjed om at de begynner med det i uke 13-14 hos oss. Uke 20 var veldig lenge
Jeg synes også det er veldig lenge til :shifty:

Jordmor kjente etter i dag og synes det var best å vente, lå litt langt nede ennå, 11+0 i dag. Har time om 4 uker for lytting :happy: akkurat samme sist :D

Jeg fikk høre i dag, hos jordmor. Er 9+6 :)
Vi har visst to kule jordmødre for jeg fikk også høre i dag:) Litt uti timen sa hun st hun hadde så lyst til å prøve å finne hjertelyden, jeg forsikret om at jeg ønsket det samme og ikke ville bli stressa om hun ikke fant den. Fant den med én gang. Fosteret lå gjemt langt nedi under skambeinet.

Fantastisk betryggende å få høre hjertelyden. Da ble det straks mer virkelig for symptomløse meg.:love7

Jeg fikk heller ikke høre noe. Dette fordi hun ikke ville stresse babyen sa hun...
Jordmor kjente etter i dag og synes det var best å vente, lå litt langt nede ennå, 11+0 i dag. Har time om 4 uker for lytting :happy: akkurat samme sist :D

Rart det er så store forskjeller, håper dere får høre en fin hjertelyd neste gang:love2

Så rart! Jeg var på tidlig UL i uke 6 som ble gjort vaginalt og fikk høre hjerte slå.
Hørte hjertelyd på ul i uke 6. Men de gjør det ikke med doppler utenpå magen hos jordmor så tidlig. De ligger da så langt nede i bekkenet bak symfysen at du hører ikke noe.

Jeg fikk også høre med innvendig UL hos gynekolog da jeg var 7+3, og har lest flere steder at hjertelyd kan høres fra uke 5-6.

Back
Topp