Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så heldigSniker fra juliJordmoren min spurte om jeg hadde lyst til at ho prøvde å finne hjertelyd når jeg var 9+4, og det ville jeg såklart. Ho brukte et par minutter på å lete, og jammen fant ho den. Ho ble nesten like overrasket som meg! For jeg var ikke forberedt på det i det hele tatt..
. Jeg hadde ett ønske om det jeg å, men fikk ikke 
Jeg fikk høre at de ikke gjør det på grunn av at det et tidlig og derfor kan være vanskelig å finnemen man får vel om man absolutt vil, tror jeg, men må bare være klar over at det ikke trenger bety at noe er galt om de ikke finner
![]()
Jordmoren min sat at det gjør hun ikke før etter uke 15 pga at de ikke er 100% sikkert at hun finner noe før det.
Min jordmor sa at de bruker ikke å gjøre det før uke 20 sånn ca. Regner med at det praktiseres ulikt over landet. Men hun brukte ikke å gjøre det før man hadde vært hos oul, for hvis de ikke finner hjertelyd så slipper mor å bli unødvendig bekymra, fikk jeg til svar![]()
Sniker fra juliJordmoren min spurte om jeg hadde lyst til at ho prøvde å finne hjertelyd når jeg var 9+4, og det ville jeg såklart. Ho brukte et par minutter på å lete, og jammen fant ho den. Ho ble nesten like overrasket som meg! For jeg var ikke forberedt på det i det hele tatt..
Jeg spurte og fikk beskjed om at det ikke gjøres før i uke 20Jeg fikk høre i dag, hos jordmor. Er 9+6![]()

Jeg spurte og fikk beskjed om at det ikke gjøres før i uke 20![]()
men jeg tror nok ikke det er vanlig, og hun forsikret seg først, om at jeg ikke ville bli bekymret, dersom hun ikke fant hjertelyden Jeg synes også det er veldig lenge tilDårlig gjortmen jeg tror nok ikke det er vanlig, og hun forsikret seg først, om at jeg ikke ville bli bekymret, dersom hun ikke fant hjertelyden
Fikk forrsten beskjed om at de begynner med det i uke 13-14 hos oss. Uke 20 var veldig lenge

Vi har visst to kule jordmødre for jeg fikk også høre i dagJeg fikk høre i dag, hos jordmor. Er 9+6![]()

Jeg fikk heller ikke høre noe. Dette fordi hun ikke ville stresse babyen sa hun...
Jordmor kjente etter i dag og synes det var best å vente, lå litt langt nede ennå, 11+0 i dag. Har time om 4 uker for lyttingakkurat samme sist
![]()

Jordmoren min sat at det gjør hun ikke før etter uke 15 pga at de ikke er 100% sikkert at hun finner noe før det.
Hørte hjertelyd på ul i uke 6. Men de gjør det ikke med doppler utenpå magen hos jordmor så tidlig. De ligger da så langt nede i bekkenet bak symfysen at du hører ikke noe.Så rart! Jeg var på tidlig UL i uke 6 som ble gjort vaginalt og fikk høre hjerte slå.
Stor forskjell på å høre med ul og dopplerJeg fikk også høre med innvendig UL hos gynekolog da jeg var 7+3, og har lest flere steder at hjertelyd kan høres fra uke 5-6.

Hørte hjertelyd på ul i uke 6. Men de gjør det ikke med doppler utenpå magen hos jordmor så tidlig. De ligger da så langt nede i bekkenet bak symfysen at du hører ikke noe.