Hjertelyd gutt/jente?

Pippuri

Blir kjent med forumet
Er det ofte sånn at jenter har lavere hjerterytme enn gutter?

Vi vil ikke vite kjønn på ultralyd og er egentlig ikke så opptatt av det. Men nå har jeg kikket på tidligere helsekort og ser at hjerterytmen denne gang er omtrent lik med sønnen vår (rundt 150), mens jenta lå på 120-130. Og da er det jo litt morsomt å sitte og gjette på hvilket kjønn det er denne gangen ;-)

Gutten min lå mellom 130-140 ca :)

Jenta mi lå på rundt 160, tror jeg. Det var typisk jentelyd, sa jordmora. Noen sier at det ikke har noen sammenheng fordi det kommer an på om babyen er i aktivitet eller ikke.

Denne gangen ligger det på rundt 150-156. Spennende å se hva det blir. :)

Gutter har under 140 og jenter over. Men det er "hvilepuls". Gutter kan ha høyere om de nettopp har beveget seg.

Sønnen min lå på 120-130, jenta på 140-150.

Husker ikke akkurat, men mener å huske at utifra det så skulle vi fått jente, men fikk gutt:-P tror vel ikke det er fasit på det..

Han lå på rundt 150 og jordmor sa at det va typisk jenteslag. Ut kom en sprellende gutt :P

Myten er vel at jenter har høyere enn gutter.
Her har jeg fått en gutt med lav og en med høy

Sønnen min lå på 150 halve svangerskapet, og etter lå han på ca 130. Mener at det er ikke før senere i svangerskapet den teorien kan stemme.

Sønnen min var rundt på 150 ca :)
Denne ganga er det rundt 140 - 160 ;) så vi får se i løpet av noen uker vett jeg hva som gjemmer seg :D

Back
Topp