Hjertelyd: Gutt elle jente?

fruluna

Forumet er livet
Jeg har hørt at det går ann å høre utifra hjertelyden til fosteret om det blir gutt eller jente? Noen som vet noe om det?
Under 150 slag tydet på gutt og over 150 tydet visst på jente.. Hørte hjertelyden til min baby for første gang mandag og den var på 145..
Hadde vært interresant å hørt om noen vet noe.. [:)]

Det er nok bare en myte ja...
Selvfølgelig stemmer det med noen, men du har jo 50/50 % sjangse for å få rett, så..... [:)]
Søstra mi hadde samme puls på begge babyene sine, en jente og en gutt...

Heh.heh... Vi fikk vite at hvis d er under 130 e d enn gutt men over det blir det enn jenta. det stemte hos oss. vi hadde rund 140 nesten hele tiden... Husker at engang når vi va hos legen og da slå d 140 så sa æ at "jaha, d e vell jenta d." Så sa legen at det e enklere å spå fra kaffegrus enn å høre sånne kjerringråd!![;) ]Nesten alle var opptatt av kor fort hjerte slå, da sa dem at det blir nok en jenta... Så gå å vet ka som er sant og ka ikke.

Pulsen på gutten min nå er også 140.. Men han er jo gutt, har sett utstyret hans jeg!!!! [;)]

Mi tulle lå på 150-160 slag i min. Men hun var også nede i 130, så man kan vel ikke helt stole på det.[:D]

Begge mine unger lå på 150 slag og det er jo guttelyd, så jeg trodde at jeg skulle få gutt andre gang men det ble jente. Alt var så likt untatt at jeg var kvalm med andre mann. Så da skjønte jeg at det måtte være en jente.[:)]

Veldig forskjellig det her...
Men nå i det siste har jeg fått høre at 135-145=gutt, og at 145-155=jente...
I våre tilfeller har dette stemt,førstemann hadde hjertelyd på 145-150 og var ei jente og nr to hadde hjertelyd på 140-145 og var gutt- denna gangen har hjertelyden vært på 150,og skal visst utifra Ul være ei jente![;)]
Men noen små er jo omvendt av hva andre er igjen og,så er absolutt ikke en sikker måte å vite kjønnet på...

Dette med hjertelyden er bare ei myte..
Når jeg var hos legen hadde babyen 156 i puls..
Gangen etter hadde han 144 i puls..
Jeg fikk det greit nok forklart, og det er at når babyen er aktiv inni magen og sparker og beveger seg, får den høy puls,,
Sover den eller er rolig har den lavere puls..

Og slik er det jo for oss også når vi går opp ei lang trapp (?)
da stiger pulsen...og dovner vi bort foran tv i sofan er pulsen ganske så lav i forhold..
Egentlig ganske logisk forklaring,, hadde ikke tenkt den tanken jeg før legen sa det til meg..

Tror ikke så mye på det der jeg....Min første hadde høy hjertelyd, men var gutt for det!!![:D]

Back
Topp